Hírek
Tipográfia

Agyunk elsősorban a színeket elemzi, amikor élelmiszereket vásárolunk és így értékeli a kalóriatartalmat.

Egy trieszti székhelyű kutatócsoport (Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati - SISSA) tanulmánya szerint, melyet a november 14-én megjelent Scientific Reports tudományos magazinban publikáltak, agyunk elsősorban a színeket elemzi, amikor élelmiszereket vásárolunk és így értékeli a kalóriatartalmat. 

berries 1546125 640

"A látásunk úgy fejlődött, hogy a dzsungelben a levelek között meg tudja különböztetni a tápanyagban dús bogyókat, gyümölcsöket, és zöldségeket. Az emberi látás trikromatikus: különösen hatékonyan tudjuk megkülönböztetni a vöröset a zöldtől. Tanulmányunk megmutatja, hogy a választásainkat az élelmiszerek színe vezérli" – magyarázza Raffaella Rumiati ideggyógyász az új tanulmány koordinátora.

Általában az élelmiszereket a magas kalóriatartalmuk alapján választjuk. "A természetben a feldolgozatlan élelmiszer színe remek mutatója a kalóriatartalomnak. Minél vörösebb egy feldolgozatlan élelmiszer, annál több kalóriát tartalmaz. A zöld élelmiszerek ténylegesen kevesebb kalóriát tartalmaznak" – mondja Francesco Foroni a SISSA kutatója.

A kutatás 68 résztvevője úgy írta le a vörös élelmiszereket, mint „jóval stimulánsabb” és kalóriadúsabbakat, a zöld élelmiszereknél – számol be a részletekről Giulio Pergola a University of Bari kutatója.

"Azonban ezeknek a tényeknek emlékeztetniük kell bennünket arra, hogy ezek csak az élelemiszerekre igazak, mindez nem érvényes az ehetetlen dolgokra. A vizuális rendszerünk szín-kódjai csak élelmiszer ingereknél aktiválódnak" – tette hozzá Rumiati.

A tanulmány kiindulási pontnak is tekinthető, hogy elmélyítsük tudásunkat az emberi színérzékeléssel kapcsolatban, és hatékonyabb marketing stratégiát fejlesszünk ki ezzel kapcsolatban, valamint jobban tudjuk kezelni az élelmiszereket – és azok betegégeit – mondták el a kutatók.

hortidaily.com

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok