Hírek
Tipográfia

Töretlen a ProWein szakvásár sikertörténete. 2016. március 13-15. között még az eddiginél is több, szerte a világból érkezett látogató és kiállító jött Düsseldorfba a borok és szeszes italok vezető nemzetközi seregszemléjére.

Több mint 55.000 szakmai látogató tájékozódott és rendelt a 6200 kiállító standjain, valamint élt a kísérő rendezvények gazdag kínálatával. Ma már a látogatók fele Németországon kívülről érkezik Düsseldorfba. A „ProWein goes city” immáron tizedik alkalommal várta a borkedvelőket számos, a borhoz kapcsolódó rendezvényre Düsseldorfban.

A ProWein méretét és kínálatának sokféleségét tekintve egyedülálló a világon. Nincs még egy olyan rendezvény, amely ilyen széles és ennyire nemzetközi kínálatot vonultatna fel. Az idei ProWein szakvásárra a világ összes rangos bortermő vidéke összegyűlt Düsseldorfban, közöttük számos európai és tengerentúli piacvezetővel.

A legnagyobb kiállító nemzetek közé tartozott idén Olaszország (1500 kiállítóval), Franciaország (1300 kiállítóval), Németország (1000 kiállítóval), Spanyolország (550 kiállítóval), Ausztria (320 kiállítóval), Portugália (300 kiállítóval) és a tengerentúl (600 kiállítóval). A seregszemlén összesen 59 ország kiállítói vettek részt.

Ez a lenyűgöző kínálat több mint 55.000 szakmai látogatót vonzott szerte a világból Düsseldorfba. Ez hat százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (2015-ben 52.000 szakmai látogató érkezett 123 országból). A ProWein egyre inkább világméretű csúcsrendezvény lett: idén 126 országból érkeztek a látogatók. Minden második látogató Németországon kívüli. A legnagyobb növekedést Európán kívül a tengerentúli és ezen belül mindenekelőtt az ázsiai látogatók mutatták. Összességében töretlen az a tendencia, hogy a ProWein elsősorban a beszerzési döntésekért felelős vezetőket vonzza: a látogatók több mint 70 százaléka csúcs- vagy középvezető. Kedvezően értékelték a szakvásár sikerét is: minden második látogató visszaigazolta, hogy új beszállítókra talált, kétharmaduk pedig a piaci változásokra és újdonságokra vonatkozó hasznos információkkal térhetett haza.
A látogatók közel 96 százaléka teljes mértékben elérte a vásárlátogatáshoz kötött céljait. „A számok egyértelműen mutatják, hogy ágazatunkban a ProWein a legfontosabb üzletkötési platform a világon. A vásári megjelenésre elkülönített költségvetéseket itt költik el. Emellett a nagy és tekintélyes borászatok számára is már egyértelműen kihagyhatatlan a ProWein” – foglalta össze a ProWein 2016 eredményeit Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf ügyvezetője.

Az idei ProWein-on közel 40 magyar borászat vett részt. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által szervezett közösségi standon 22 magyar bortermelő állított ki. Egyéni standon vett részt a Tokaj Kereskedőház, Dúzsi Tamás Pincészete és a Happy Hungarian Wine, ahol 25 fiatal magyar borász borait kínálták a nemzetközi szakmai közönségnek. Több pincészet pedig kereskedőiken keresztül vett részt az idei ProWein-on.

Idén már másodszor szervezte meg a Földművelésügyi Minisztérium és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága a magyar kóstoló zónát, ahol naponta többször sztár sommelier-ek mutatták be azokat a borokat, amelyek a Magyar Borkiválóság programban kiemelkedően szerepeltek.

Idén a „ProWein goes city” programban is részt vettek a magyar borok: egy düsseldorfi borbárban Markus del Monego sommelier világbajnok prezentálásában mintegy 100 résztvevő ismerhette meg a magyar borok sokszínűségét.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok