Hírek
Tipográfia

Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége az első alkalommal megrendezett Kárpát-medencei borrendek találkozójával kedden Balatonfüreden.

    A sikeres bormarketinghez hatékony kommunikációra és szigorú szabályozásra, valamint a magyar bor márkaépítését és a piacra jutás lehetőségeit ésszerűen bővítő nemzetstratégiára van szükség - fogalmazott köszöntőjében Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke.

    Gál Péter, az Agrárminisztérium piacszervezési főosztályának vezetője hangsúlyozta: az Agrárminisztérium célja a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia végrehajtása, jól pozícionált közösségi márkákkal értéknövekedés elérése az exportpiacokon, és az adminisztratív terhek további csökkentése.
    Kitért rá: a szőlő-bor ágazat több mint negyvenezer embernek nyújt megélhetést Magyarországon. A tavaly megtermelt szőlőből több mint hárommillió hektoliter bor készült, jelentősen több, mint az elmúlt években.

    A borrendek tagjai mások mellett a térségi borászok, szőlészek, vendéglátó szakemberek és üzletemberek; a több mint negyven önálló civil szerveződés teljesen lefedi a huszonkét anyaországbeli borvidéket - jegyezte meg Gál Péter.

    Koczor Kálmán a Magyarországi Borrendek Országos Szövetségének elnök-nagymestere elmondta: a rendezvényen negyvenöt magyarországi és hét határon túli magyar vagy nemzetiségi borrend képviselteti magát. A civil szerveződésekhez több tízezer fős tagság, illetve pártoló tagság tartozik, amelyek a szakma hagyományainak megőrzése mellett az idegenforgalom fejlesztéséért is munkálkodnak.
    Köszöntötte a borrendek tagjait a házigazda Bóka István, Balatonfüred polgármestere is, aki kiemelte: a szőlő és a bor az európai keresztény országok kultúrájában mélyen gyökerezik.

 

MTI/foto: Máthé Zoltán

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek