A Top 100 megabrand rangsorában, (az FMCG szektor legsikeresebb márkáinak listája a kiskereskedelmi értékesítési adatok alapján) a lista negyedét teszik ki a kozmetikai és higiéniai cikkek márkái – derül ki az Euromonitor International jelentéséből.


A Top 100-ban található összes márka a 2017. évi kis­kereskedelmi eladások értéke alapján kvalifikálta magát a rangsorba. A jelentésben az FMCG szektor olyan kategóriái szerepelnek, mint a csomagolt élelmiszer, alkoholmentes italok, kozmetikumok és testápolási cikkek, étrend-kiegészítők, higiéniai termékek, háztartási tisztítószerek, forró italok és állat­gondozás. 
A jelentés kimutatta, hogy a fogyasztói viselkedés az egészség terén fejlődésnek indult, és azok a márkák, amelyek nem képesek szembenézni az új realitásokkal, eltűnnek a piacról. Azok a változások, ahogyan az emberek a termékekre vonatkozó információkat keresik, és online intézik vásárlásaikat, ­óriási hatást gyakorolnak erre. Sok márka számára megváltozott a világ egyes régióinak jelentősége, s ezek nyomán azok a javaslatok, hogy hol kell a cégeknek az erőforrásaikat koncentrálniuk.
Az első száz legerősebb megamárka között 41 élel­mi­szer­ipari márka szerepel, ez több, mint amit bármelyik más kategória elért volna. A kozmetikai és higiéniai termékek 25 márkával a második helyet foglalják el a Top 100-as listán a kategórákat tekintve. A megamárkák pontosan egynegyede tartozik a szépség- és testápolási kozmetikai márkák közé. 


A kozmetikai márkák és testápolási kozmetikumok rangsorában sem a L’Oréal Paris, sem a Nivea, (amelyek az első és a második helyen állnak), nem változtattak erős pozíciójukon 2014-hez viszonyítva. Csak egy márka csatlakozott 2014-hez viszonyítva az első tíz legerősebb kozmetikai márkához: ez pedig a Shiseido, amely most a 8. helyet foglalta el.
2014 óta a szépség kategóriában a fő trend a ­prémium termékekre való átállás. A vásárlók növekvő bizalma a kulcsfontosságú termékekben, valamint a feltörekvő régiók igénye jelentősen megnövelte az érdeklődést a kiváló minőségű termékek piaca iránt. A nagy márkák reagáltak erre a tendenciára, és a prémium márkák a pozicionálásuk és a személyesség növelésére töre­kedtek. 


Az öt legjobb kozmetikai és testápolási márka közül négy az első 30-ban helyezkedik el a kulcsfontosságú régiók közül mindegyikben.
Ázsia és a Csendes-óceán térségének kulcsfontosságú jelentősége van az FMCG szektor megamárkái számára, köztük a kozmetikai márkák számára is. Kína óriási jelentőségét igazolja az a tény, hogy kínai márkák találhatók az első száz legnagyobb cég között, mert elég magas eladási értéket generálnak, hogy egy ilyen globális listára kerül­hessenek.
Az Euromonitor International rangsorának szépség- és testápolási kozmetikai márkáinak előkelő helyezései jól mutatják a vásárlók igényét a kozmetikai termékek iránt, ugyanakkor a megamárkák helyének megőrzése nehezebb, mint valaha.