A gyártók szerint nő az igény a gyümölcsösszetevők iránt a kozmetikumokban. Az új testápolási termékekben való felhasználásuk 10,7%-ra nőtt.


A fogyasztók egyre jobban koncentrálnak az egészségre, ami véleményük szerint a szépség legnagyobb fokú meghatározója. Ezért prognosztizálható, hogy az élelmiszer-összetevők jelenléte a kozmetikumokban egyre dominánsabb trenddé válik. Közöttük különleges szerepet töltenek be a testápolási cikkekben használt gyümölcs­össze­tevők. A Cornelius vegy­ipari gyártó adatai szerint részvételük több mint kétszeresére nőtt az utóbbi 5 évben, a 2013. évi 5%-ról 2017-re 10,7%-ra növekedett.


Kelly Shenton, a Cornelius care business menedzsere szerint a szépségápolás és az étkezés egyre erősebben össze fognak kapcsolódni egymással. Ennek következtében erre az új és fontos trendre a gyártóknak is figyelniük kell. A cégek gyorsan követik ezt és sok új gyümölcsös terméket hoztak forgalomba az utóbbi években, köztük olyanokat, amelyek gyümölcsszármazékokat használnak fel, pl. gránátalmahéj, tökmag és almahéj. Az élelmiszer-melléktermékek felhasználásának trendje a szépségápolási termékek megalkotásában ideálisan illeszkedik a szépségipari szektor márkáinak hulladékmentességre törekvő filozófiájába is.