Csomagolás
Tipográfia

Kevesebb műanyag, kevesebb papír, több információ. A vállalatok kevesebb anyagot használnak fel a csomagolásoknál és igyekeznek egyre több információt nyújtani. A fogyasztók egyre inkább elvárják mindkettőt.

Változtat a Penny

Március végétől a Penny német diszkontlánc véget vet a műanyag fóliába csomagolt banánok árusításának: ezután csak egy kis szalag fogja összekötni a gyümölcsöket. A diszkontlánc így évente 900 futballpályányi terület lefedésére elegendő műanyag felhasználástól áll el. Az észak-németországi kezdeményezés után, az elkövetkező hónapokban 2150 Penny üzletben hagyják el a műanyag csomagolást.

bana Penny

„Keményen dolgozunk azon, hogy elhagyjuk a műanyag csomagolást, ahol csak lehetséges és fenntarthatóbb és környezetkímélőbb megoldásokra cseréljük le. Az hogy a banánnal kezdjük fontos lépést jelent, mivel évente 35ezer tonna banánt adunk el” - mondta el Stefan Magel a Penny ügyvezető igazgatója. Az ügyvezető hozzátette, hogy így 6millió négyszázezer négyzetméterrel kevesebb műanyagot használnak fel. A fenntartható csomagolásokkal kapcsolatos kihívásnak azonban itt nincs vége, mivel a fogyasztók egyértelműen elvárják a környezetkímélő megoldásokat – tette hozzá az igazgató.

Kevesebb papír - több információ

"Special Fruit-nál megpróbáljuk a lehető legkevesebb mennyiségű papírt használni a csomagolásokhoz" – mondta el Koen Maes a Special Fruit üzletfejlesztési menedzsere.

Special Fruit
A belga cég új csomagolást indított el Calinda eper termékének, kitűzve azt a célt, hogy a legkevesebb papíron a lehető legtöbb információt nyújtsák a vásárlóknak - az eper minőségéről, származási helyéről, táplálkozási információkról és receptekről. Mivel a megoldás egyelőre népszerű a vásárlók körében a Special Fruit az új típusú csomagolást fogja alkalmazni a bogyós- és egzotikus- gyümölcseinél egyaránt.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek