Trend
Tipográfia

Egy friss jelentés szerint a bioműanyag csomagolás fontossága erősödik az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Dél-Amerikában, köszönhetően a hatékony, fejlett és környezetbarát csomagolásra irányuló igények növekedésének.

Az Infiniti Research új tanulmánya, a "Globális Zöldcsomagolási Piac 2016-2020" azt vetíti előre, hogy a zöldcsomagolási üzlet növekedése gyors lesz, azaz az összetett éves növekedési ütem 7 százalékos lesz az előrejelzési időszakon belül. A vásárlók igénye a környezetbarát és fenntartható csomagolás iránt emelkedik, így a szállítók olyan anyagok fejlesztésére összpontosítanak, amelyeket újra fel lehet használni és a hagyományos ellenálló képességekkel rendelkeznek a súrlódással, a nedvességgel és a hővel szemben.

A zöldcsomagolás komoly különbségeket mutat Európa, az ázsiai és csendes-óceáni térség, Észak-Amerika és a világ többi része tekintetében. Európa 2015-ben vezette a piacot a maga 31 százalékos részesedésével. A vezető országok ezen belül Németország, az Egyesült Királyság és Olaszország. Az újrafelhasznált anyagok iránti igény erősödése lesz a vezető oka a zöldcsomagolási piac növekedésének Európában.

A jelentés szerint a piac egyik fő hajtóereje a bioműanyagok iránti kereslet.

A bioműanyag csomagolást jóval fenntarthatóbbnak tartják, mint a hagyományos műanyag csomagolási termékeket, mert kevesebb energiát és természetes forrásokat használ fel és kevesebb szén-dioxidot generál, így kevesebb terhelést okoz a természetnek. Tavaly az újrahasznosított műanyagok jelentős, 76 százalékos részt jelentettek a teljes zöldcsomagoláson belül. Az újrahasznált műanyag csomagolóanyagok erősödő népszerűségét annak köszönheti, hogy csökkenti az ökológiai lábnyomot mind a szén-dioxid, mint az energiafelhasználás terén.

Figyelemre méltó aránnyal - több, mint 54 százalékkal - az élelmiszeripari csomagolás vezeti a globális zöldcsomagolási piacot. Ezen piac beszállítói hajlamosak több környezettudatos anyagot felhasználni.

A növekedés fő hajtóerejét itt a tejtermékek csomagolása jelenti. Mivel a zöldcsomagolás helyi szereplői nehezen tudnak versenyezni a multikkal a minőség, a funkciók és a kínálat terén, ehelyett innovatív megoldásokat kezdtek ajánlani alacsonyabb áron, amely árháborúhoz vezethet a piacon.

 

 

(Termékmix - 2016. áprilisi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok