Trend
Tipográfia

A vásárlók demográfiai összetételében, életmódjában, étkezési mintájában történő drámai változások új lehetőségeket kínálnak az élelmiszer- és italcsomagolásban. A demográfiai megatrendek alapján a csomagolási fejlesztések követik a lakossági elosztást, kevesebb a házaspár, többen élnek
egyedül, kisebbek az átlagos és a többgenerációs háztartások – derül ki a Packaged Facts piackutató új jelentéséből.


Ezek a demográfiai változások az amerikai háztartások dinamikájának és étkezési szokásainak átalakulásához vezetnek, mint a multi-vásárló háztartások, amelyeknek tagjai több ételt fogyasztanak egyedül, és gyakrabban kapnak be pár falatot alkalmanként.
A jelentés elemzi a múlóban lévő és felemelkedő trendeket is az élelmiszer- és italcsomagolásban.

A riport öt kulcstrendet azonosít az élelmiszer- és italcsomagolásban:

- Célban a millenniumi generáció: Míg az millenniumi generáció széles és formátlan célnak tűnik, több tanulmány azt mutatja, hogy felfedezhetők közös
vonások. A generáció tagjai kedvelik a friss, kevésbé feldolgozott élelmiszereket, így pl.: a gyorséttermi kínálatból olyat választanak, ahol frissen elkészített ételeket ajánlanak.

- A kisebb csomag nagy trend a csomagolásban:
1packAz egy- vagy kétszemélyes háztartások az Egyesült Államokban az összes háztartás 61 százalékát teszik ki. Ennek megfelelően az egy vagy két személyre szabott csomagolás meghatározó irányvonal lett a csomagolásban. Itt olyan formátumok kapnak szerepet, mint az egyadagos, illetve a kétszemélyre szabott ételek, esetleg olyan multipack kiszerelések, amelyen belül egyadagos porciók vannak, de a visszazárható csomagok is ide tartoznak.

 


- Csomagolás a kényelemért: A kényelem a fő értékesítési pont az élelmiszer- és italcsomagolásban. A csomagolás funkciója fontossá válik: a könnyű nyitás, a visszazárhatóság, a kisebb teher és hogy az adagolás tiszta és egyszerű legyen, mind számít.

- Az átlátszóság felturbózhatja az értékesítést: Egyre több piaci szereplő választ olyan csomagolást, amelyen keresztül látható a termék, vagy legalább egy ablakon keresztül meg lehet tekinteni. A csomagolás átlátszósága itt szó szerint és átvitt értelemben is összhangba kerül a vásárló azon vágyával,
hogy tudja, hogyan készült az adott élelmiszer vagy ital.
Azok a cégek, amelyek átláthatóságra törekednek az összetevők, a beszerzési forrásaik tekintetében, a vásárlói bizalom, valamint a jó hírnév adta előnyöket arathatják le.

- A környezetbarát csomagolás növekedése: Az elmúlt pár évben az egyadagos palackozott vizet a környezetvédők ostrom alá vették, ebből kifolyólag több piaci szereplő is olyan vizes palackkal rukkolt elő, amely jobban megfelel a fenntarthatóság elvének. A piac fejlődésével az újrafelhasználás
és a fenntarthatóság a kapszulás forró italok területén egyre fontosabb. Az elmúlt két évben számos piaci szereplő olyan kapszulákkal jelentkezett, amely környezetbarátabb megoldásokat valósított meg a kapszulák területén.

 

(Termékmix - 2015. december)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok