Trend
Tipográfia

Az Alumínium Csomagolás Újrahasznosítás Szervezet (ALUPRO, Nagy-Britannia) közlése szerint az alumínium csomagolási szektor felülmúlta a 2013-as újrahasznosítási célokat 70.788 tonna alumínium visszanyerésével, ami a 2012-es évhez viszonyítva 12,6 százalékos (7.928 tonna) növekedést jelent.

A szervezet, ami az alumínium csomagolás gyártóit, újrafeldolgozóit, fólia átalakítóit, doboz előállítóit és márka tulajdonosait képviseli Nagy-Britanniában, bizakodik, hogy elérik a 46 százalékos alumínium újrahasznosítási arányt. Annak ellenére, hogy elérték a 2013-as célokat, a negyedik negyedév számai csökkenést mutattak – 13.981tonna szemben az első három negyedév 18.935 tonnás átlagánál – jelzi, hogy néhány újrafeldolgozó és exportőr nem választja a tonnánkénti jelentés elkészítését, mert az átvételi ár nem éri el a tonnánként öt fontos PRNértéket.

Az ALUPRO aggódik, hogy az alacsony negyedik negyedévi érték – ami közvetlenül oda vezetett, hogy az akkreditálást választó újrafeldolgozók, exportőrök száma visszaesiett 2014-ben – azt jelenti, hogy az újrahasznosításra összegyűjtött alumínium csomagolás jelentős része 2014-ben nem lesz beleszámolva az újrahasznosítási arányba. A PRN rendszer kimutatja a célok elérését, de hiányzik az a mechanizmus, amivel az „igazi” újrahasznosítási teljesítmény mérhető lenne.

„Az előző év sikere egy jó előjel, hogy a 2014-es magasabb célok elérhetőek vagy felül is múlhatóak, ami jó hír a szektor, a környezet és az ALUPRO által szervezett kampányok és programok számára, akik bátorítják az alumínium újrahasznosítását.” – jelentette ki Rick Hindley, az ALUPRO vezérigazgatója. „A negyedik negyedév adatai, habár némi aggodalomra adhatnak okot, megmutatja, hogy a PRN mérési rendszert felül kell vizsgálni, ösztönöznie kell az újrafeldolgozókat és az exportőröket, hogy lejelentsék a tonna adataikat.” Elmondta, hogy a rendszer „rosszul működik”, mert miközben a gyártókat és a csomagolást piacra vivőket kötelezi a rendszerben való részvételre, az újrahasznosítókat és az exportőröket nem kötelezi.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok