Trend
Tipográfia

Németországban fejenként 213 kg csomagolási hulladék keletkezik évente, a németek termelik a legtöbb szemetet Európában.

Azonban a szokások változnak, és egyre több fogyasztó várja el, hogy környezetbarát csomagolásban vihesse haza a megvásárolt termékeket, és a csomagolás ugyanakkor praktikus is legyen.
Többek között ezt a következtetést vonhatjuk le a KPMG és az IHF Köln által elvégzett, legújabb, a fogyasztói elvárásokat vizsgáló felmérésből, melyben a fogyasztói viselkedésmintát vizsgálták 3 hónapon át, 520 vásárló online megkérdezésével.


A fogyasztók különösen italok (85%) és élelmiszerek (82%) vásárlásakor ragaszkodtak a környezetbarát csomagoláshoz. A nők sokkal környezettudatosabbak, mint a férfiak, ami különösen jól megmutatkozik az italok vásárlásakor.

Összességében a válaszadók 80%-a értékelte az ételek praktikus csomagolását (az italok esetében 72%), mint pl. a fogantyúval ellátott kiszerelést. A fogyasztók 60%-ának mindennapi döntéseit befolyásolják a felhasznált csomagoló anyagok.

A német fogyasztók több mint 70%-a jelezte, hogy tudatosan választanak olyan terméket, ami kevesebb extra csomagolást tartalmaz. Egy nagyobb csoport említette, hogy a környezetbarát csomagolás nagymértékben befolyásolja vásárlási szokásaikat.

A piackutatók szerint azonban az elképzelés és a valóság valószínűleg még távol vannak egymástól. Annak ellenére, hogy sok fogyasztó szeretne több olyan terméket látni, amit kevesebb csomagolás borít, a fogyasztók közel negyedét befolyásolja a csomagolás, amikor kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket.

 

(TERMÉKMIX - 2016 novemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok