Trend
Tipográfia

A Mintel piackutató vállalat megfogalmazta azt az öt trendet, amelyek világszerte meghatározzák a csomagolási piacot idén, és hatással lesznek a csomagolási ágazatra.

  •  Idén a csomagolás kulcsszerepet fog játszani az élelmiszerekkel és más árukkal kapcsolatosan keletkező hulladékok mennyiségének csökkentésében.
  • Az online márkák az e-kereskedelmi élmény fokozása érdekében újabb lendületet adnak áruik csomagolásának.
  • Azok a márkák járnak jól, amelyek elfogadják az egyszerű és letisztult csomagolás üzenetét, hiszen a fogyasztók azokat a márkákat részesítik előnyben, amelyek a minimalizmust képviselik.
  • A márkáktól elvárják a tengeri környezet védelmének előtérbe helyezését a csomagolás-fejlesztés során, és hogy fenntartsák a gazdaság körforgását a jövő generációi számára.
  • A mai csomagolási formáknál kiemelt szerep jut az üzletek központi részének.

Ami a jövőt illeti, David Luttenberger, a Mintel globális csomagolásért felelős igazgatója ismerteti azokat a fő irányzatokat, amelyek 2018-ban az egész világon hatással lesznek a csomagolási ágazatra, beleértve a fogyasztókra, márkákra és a gyártókra gyakorolt hatást.

Becsomagolt bolygó

A mai, eldobható csomagolás trendje megváltozik, és fejlődése során eljut arra a szintre, hogy a csomagolás elsődleges eszköze lehet az élelmiszerekkel és más árukkal kapcsolatban keletkező hulladék csökkentésének.
A fogyasztók már hosszú ideje gyakran fölöslegesnek tekintik a túlzott csomagolást, amit gyakran csak eldobásra ítélt hulladéknak tekintenek. Mindez jelentős változáson megy át. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak azok a csomagolási újítások, amelyeknek köszönhetően megnő az élelmiszerek frissen tarthatóságának ideje, jobban megőrzik összetevőik tápanyagtartalmát és biztosítják a biztonságos szállítást.

Csomagolás újragondolva

Ahogy egyre több vásárló fordul az online vásárlás felé, a csomagolás úgy kap egyre fontosabb szerepet az egyes márkák és vásárlók e-kereskedelemmel kapcsolatos elvárásában. Az online vásárlás egyre inkább elterjed az egész világon, és bizonyos piacokon meghatározó szerepe van. Ugyanakkor, habár az online vásárlás legfőbb előnye a kényelem, a vásárlók mást is várnak kedvenc márkáiktól. A csomagolóanyagot arra is tervezik, hogy online is vonzza a szemet. Az e-kereskedelmi csomagolásnak tükröznie kell a fogyasztói elvárásokat, amelyek különböznek az üzletekben vásárolttól azonos termék esetén is.

Érthető címke

A cél olyan csomagolás tervezése, amely segíti a fogyasztók vásárlási döntéseit. Az egyes márkáknak nem felel meg az a megközelítés, ami túl sokat, vagy túl keveset kínál, ugyanis ez inkább megzavarja, mint tájékoztatja a vásárlókat.
A mai fogyasztó jobban informált, mint valaha; azonban az egyes márkákra komoly veszélyt jelent, ha a fogyasztók úgy érzik, túl sok információt kaptak, és akár meg is kérdőjelezhetik azok eredetét, hitelességét és átláthatóságát. A cél azt a határt megcélozni, ami pont elegendő lényeges információt biztosít a fogyasztók számára.

 

(TERMÉKMIX szaklap 2018 februári szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek