Trend
Tipográfia

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban.

Emellett ma már egyre többen a minőséget és a megbízhatóságot párosítják a papír csomagolószerekkel. Ráadásul a válaszadók kétharmada véli úgy, hogy jobb minőségűek azok a termékek is, amelyeket papírba csomagolnak. Nem is alaptalanul, hiszen a hullámkarton csomagolóanyagok egyszerre képesek megfelelni a dizájn, a praktikum és a minőség, valamint a fenntartható fejlődés által diktált elvárásoknak – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői.

 Igazi reneszánszukat élik a papír csomagolóanyagok, amelyek idehaza és külföldön is egyre fontosabb részét képezik a mindennapjainknak.

A Paper and Packaging Board nevű szervezet How Life Unfold című kampánya keretében elvégzett felmérése szerint ma már a megkérdezettek 86 százaléka vélekedik úgy, hogy a papírból készült termékek fontos szerepet töltenek be az életünkben. Ezen belül, míg 2015-ről 2016-ra 56-ról 68 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélték, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban.

Hasonló kép bontakozik ki a további kérdések adott válaszok alapján. Így egyetlen év alatt 60-ról 63 százalékra nőtt azoknak a megkérdezetteknek az aránya, akik szerint a hullámkarton dobozok használata alapvetően hozzátartozik az életvitelünkhöz. Emellett a korábbi 48 százalék helyett 63 százaléknyi válaszadó mondta azt, hogy amennyiben vásárolni megy, a papír bevásárlótáskákat részesíti előnyben a műanyag szatyrokkal szemben.

„Praktikussága és sokoldalúsága mellett az is a papír térhódítását segíti, hogy a papír csomagolószerek mára sikerrel vetették le az olcsóság látszatát. Ehelyett egyre többen a minőséget és a megbízhatóságot párosítják a papír, közte a hullámkarton csomagolóanyagokkal” - mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

Így például a Paper and Packaging Board felmérésében résztvevők között 52-ről 66 százalékra nőtt azoknak a részaránya, akik szerint jobb minőségűek azok a termékek, amelyeket papírba csomagolnak. Ezzel párhuzamosan a korábbi 44 százalék helyett a válaszadók 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy magasabbra pozicionálja azokat a vállalatokat, amelyek a papír csomagolóanyagok használata mellett döntenek. Emellett a 2015-ös 83 százalékról 2016-ra 84 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy teljesen nyugodtak afelől, hogy az általuk megrendelt termék biztonságban, sérülés nélkül fog megérkezni, amennyiben hullámkarton dobozba csomagolják.

A papír csomagolószerek gyártói nagyon sokat tettek annak érdekében, hogy javuljon termékeik megítélése a felhasználók között. Az elsődleges szempont az ár és a becsomagolt termék biztonsága, amelynek a hullámkarton tökéletesen megfelel, hiszen időt álló és megvédi a terméket. „Ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúly helyeződik a csomagolóeszközök külső megjelenésére is. Az egyedi grafikai megoldások és a különböző fejlesztések lehetővé teszik, hogy a funkcionalitás és a vizualitás egyaránt megjelenjen a csomagolásoknál, amelyeknek így egyre fontosabb szerep jut a termékek értékesítésének támogatásában is” – fejtette ki Miklós Zsolt.

A papír mellett szól a csomagolás-felhasználó vállalatok és a végfogyasztók egyaránt egyre növekvő környezettudatossága is. A hullámkarton csomagolóanyagok 85 százalékban hasznosított másodnyersanyagból készülnek. Emellett a papírdobozok leselejtezésüket követően – a szelektív hulladékgyűjtés alkalmazása esetén - 100 százalékban újrahasznosíthatóak. A papír csomagolószerek alacsony tömegének köszönhetően alapvetően kisebb a szállítás okozta környezetterhelés is, s ennek révén csökkenthetőek a logisztikai költségek.

„Tudatos hozzáállás mellett az üzlet és a környezetvédelem ma már képes kéz a kézben járni. Így deklarált célunk, hogy olyan csomagolóanyagokat állítsunk elő, amelyek nemcsak praktikusak és esztétikusak, hanem a fenntarthatósági követelményeknek is teljes egészében képesek eleget tenni” – hangsúlyozta a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok