Zöld
Tipográfia

Európai és világtrend a környezettudatosság, energiahatékonyság előtérbe kerülése. Nemzetközi példák és felmérések igazolják, hogy a kereskedelemben is egyre inkább előtérbe kerül a környezetvédelem, fogyasztói elvárássá válik a környezetbarát üzletvitel, működés, egyre keresettebbek a környezetbarát termékek.

A Zöldüzlet védjegy célja a környezettudatos üzletvezetés gyakorlati megvalósítása, a környezettudatosság növelése. A környezettudatos üzletben alkalmazott intézkedések megvalósulásával, széles körben tudatosul a fenntarthatóság, mint értékrend és ismertté válnak a környezetbarát üzlet kritériumai. Így a vásárlók beszerzéseik során tudatosan kereshetik a környezetbarát üzleteket és a környezetbarát termékeket, megvalósíthatják a tudatos zöld beszerzést, vásárlást. A Zöldüzlet program 2013-ban indult, kidolgozója a SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft.               

2013-ban pályázati támogatással indult „Zöldülnek a királyok” egy éven keresztül tartó mintaprojekt, zöldüzlet verseny, a budapesti és a pécsi Király utcában lévő üzletek között. A versenyben 21 üzlet vett részt. A zöldüzlet logó ekkor védjegyként került bejegyzésre. A Zöldüzlet programhoz 2014-től csatlakozhatnak a hazai üzletek. A Zöldüzlet védjegy elérhető minden környezettudatosan működő üzlet számára. A zöldüzletek csökkentett energia- (fűtés, hűtés, világítás) és vízhasználattal működnek, zöld beszerzést vezetnek be, zöld (ökocímkével ellátott) környezetbarát termékeket árusítanak és szelektíven gyűjtik a hulladékot.

A Zöldüzlet védjeggyel elkerülhető a „zöldremosás”, valódi szakmai tartalmat garantál a védjegy. Az üzleteknek minimum 3 vállalást kell tenniük környezeti teljesítményük javítására. A védjegyhasználók képzésen vesznek részt, megismerkednek a fenntarthatóság fogalmával a környezetbarát üzlet kritériumaival és a gyakorlati tudnivalókkal. A kezdeti állapotfelmérést és a helyszíni auditot követően a szakértők által kiértékelésre kerülnek a 12 hónap környezeti teljesítmény indikátorai, amely alapján elkészül a környezeti jelentés.
A kereskedőknek a környezetbarát üzlet a jelenlegi gazdasági helyzetben kitörési pontot, versenyelőnyt jelenthet. Presztízs, imázs növelő értéke mellett, az energia hatékony működés megtakarításokhoz vezet.

A Zöldüzlet program 2015-ben, nemzetközi szinten folytatódik.

A 2015 februárjában elindult nemzetköziZöldüzlet V4projekt célja, hogy segítse a fenntarthatóság és versenyképesség megvalósulását a visegrádi országokban, a kereskedelem és vendéglátás területén a zöldüzlet védjegyek használatával.

A Zöldüzlet V4 Projektet a Nemzetközi Visegrádi Alap finanszírozza. A V4 projekt célja a Zöldüzlet Program és védjegy kiterjesztése, harmonizálása és átjárhatóvá tétele a visegrádi országok között. A szakmai projekt keretében lehetőség nyílik egymás tanúsítási rendszerének megismerésére és a tapasztalatok átadására.

A projekt február elején, a Krakkóban megrendezett workshoppal indult. Ősszel a Budapesten megrendezésre kerülő workshoppal és konferenciával zárul. A csatlakozási feltételekről és a V4 projektről a www.zolduzlet.hu és a www.green-store.hu/v4 honlapon lehet tájékozódni.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek