Zöld
Tipográfia

A magyar lakosság 71%-a részesítené előnyben vásárláskor azokat a termékeket, amelyek csomagolásáról tudja, hogy környezetbarát, feltéve, hogy ezért nem kell többet fizetni – derül ki abból a friss kutatásból, amit a GfK Hungária Piackutató Intézet végzett a Tetra Pak megbízásából.

Ennek ellenére vásárlási döntéseink során még mindig a termék minősége, eltarthatósága és ára a legfontosabb, míg az adott áruféleség csomagolásának környezetvédelmi jellemzői továbbra is az utolsó helyen vannak szempontrendszerünkben. Jó hír azonban, hogy a megkérdezettek körében nőtt az egyik legfontosabb környezetvédelmi jelzés, a Tetra Pak italos kartondobozain is széles körben feltüntetett FSC® (Forest Stewardship Council®, magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) védjegy ismertsége, amellyel majdnem minden 5. fogyasztó találkozott már a hétköznapok során. Ugyancsak örvendetes, hogy 5%-kal, 13,8%-ra bővült azok aránya is, akik tudják, hogy ez az embléma azt jelöli, hogy a tejes és gyümölcsleves kartondobozok alapanyagául szolgáló fa felelős erdőgazdálkodásból származik.

Zöldebben látjuk a világot

A Tetra Pak megbízásából a GfK Piackutató Intézet az idén is elkészítette azt az 1.000 fős reprezentatív kutatást, amely azt vizsgálja, hogy vásárlási döntéseinknél milyen mértékben vesszük figyelembe a termékek csomagolásának környezetvédelmi jellemzőit.

„Az elmúlt egy év során 4%-kal, 71%-ra nőtt azok aránya, akik vásárlási döntéseik során előnyben részesítenének egy olyan terméket, amelynek csomagolása környezetbarát, ha azért nem kell többet fizetniük. Ezeket a fogyasztókat kívánja a tudatos döntésben segíteni a tejes és gyümölcsleves italos kartonokon látható FSC jelzés, amely azt jelöli, hogy a termék csomagolásafelelős erdőgazdaságból származó papírból készült” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője. „A felmérés rávilágított arra, hogy habár 2%-kal, 17,4%-ra nőtt azok aránya is, akik találkoztak már ezzel a környezetvédelmi jelzéssel, még mindig csak 13,8%-uk tudja, hogy mit jelöl ez a védjegy” – tette hozzá.

A kutatás arra is rámutat, hogy lakosság környezetvédelmi tudatosságának erősödése és ismereteinek bővülése ellenére vásárlási döntéseinknél még mindig utolsó helyen állnak a környezetvédelmi szempontok. A folyékony élelmiszerek, a tej és gyümölcslé vásárlása során a kutatásban megkérdezettek számára a legfontosabb döntési szempont továbbra is a termék íze és minősége, a hosszú eltarthatóság, az ár, és csak a lista végén szerepel, hogy az adott áru csomagolása újrahasznosítható vagy éppen környezetbarát-e.

Környezetvédelem: az alapanyagnál kezdődik

A Tetra Pak által gyártott italos kartondobozok 75%-a papír, ezért kiemelten fontos, hogy az alapanyagául szolgáló fa ellenőrzött, felelős erdőgazdaságokból származzon. A vállalat azért működik együtt az FSC-vel, mert ez a szervezet biztosítja, hogy a Tetra Pak által is feldolgozott papír alapanyagául szolgáló fa kitermelésével az erdészetek nem veszélyeztetik az erdők fenntarthatóságát, az erdő élőlényeinek lakhelyét, hanem úgy gazdálkodnak ezzel az erőforrással, hogy az biztosan és folyamatosan megújulhasson. Ráadásul ez a környezetvédelmi jelzés sem a töltő vállalatok, sem pedig a fogyasztók felé nem növeli a termékek árát.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok