Zöld
Tipográfia

A Coca-Cola HBC, mely a Coca-Cola termékek egyik legnagyobb palackozójaként idén harmadszor is a világ legfenntarthatóbban működő palackozója a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI) szerint, 7 új, ambiciózus vállalást tett közzé, mely célokat a vállalatnak 2020-ig kell elérnie.

A vállalat most közzétett új célkitűzései:
• A teljes energiafelhasználás 40 százalékát megújuló és tiszta forrásból fedezi;
• A piacra bocsátott csomagolást átlagban 40 százalékban újrahasznosítja;
• Az összes PET palack 20 százalékát újrahasznosított vagy megújuló alapanyagból állítja elő;
• Az egy liter üdítőre számított csomagolás mennyiségét 25 százalékkal csökkenti;
• A legfontosabb mezőgazdasági alapanyagok minimum 95 százalékát a fenntartható mezőgazdasági beszerzésre vonatkozó irányelveknek alapján szerzi be;
• Az éves adó előtti nyerségének 2 százalékát közösségfejlesztésre fordítja;
• Megduplázza, 10 százalékra növeli azoknak a munkavállalóknak a számát, akik munkaidőben önkéntes munkát végeznek;

A 2020-ra kitűzött 7 új fenntarthatósági vállalás célja, hogy a 28 országban jelen lévő – Magyarországon regionális gyártóközpontot működtető – cégcsoport tovább csökkentse ökológiai lábnyomát termelési hatékonyságának növelésével párhuzamosan, és stabilan, kiszámítható partnerként támogassa a közösségeket működési területén. A Coca-Cola HBC új vállalásait az ENSZ által megfogalmazott 17 fenntarthatósági céllal (Sustainable Development Goals) összhangban fogalmazta meg.

A hét új cél a 2015-ben bejelentett két korábbi, szintén 2020-ra vonatkozó vállalást egészíti ki, melyek szerint a cégcsoport vízfelhasználását 30, közvetlen szén-dioxid kibocsátását pedig 50 százalékkal csökkenti az évtized végére. Az elmúlt két évben a Coca-Cola HBC a vízfelhasználását már 2,1 milliárd literrel csökkentette. Ez a mennyiség elegendő lenne arra, hogy a Földön élő mind a hétmilliárd ember egy-egy pohár vizet igyon belőle.

A vállalat ökológiai lábnyoma jóval kisebb lett az elmúlt öt évben annak köszönhetően is, hogy a csoport szén-dioxid kibocsátása 1,07 millió tonnával csökkent, mely 200 000 személyautó éves széndioxid-kibocsátásának felel meg. Mindezt energiahatékony és alacsony kibocsátást elősegítő technológiák használatával, és erre irányuló befektetésekkel érte el a vállalat.

A CCHBC 2015-ben 8,2 millió eurót – adózás előtti nyereségének 2,3 százaléka – fordított közösségi programokra, támogatva a mozgást, a környezetvédelmet, a vízgazdálkodást, és a fiatalok képességfejlesztését több mint 230 civil szervezettel együttműködve.

“A ma bejelentett ambiciózus és pontosan mérhető vállalásaink jól tükrözik a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket. A kitűzött célok a fenntartható növekedést biztosító üzleti stratégiánk szerves elemei, melyeknek köszönhetően a Coca-Cola HBC immár harmadik egymást követő évben került az italgyártó vállalatok fenntarthatósági ranglistájának élére. Az üzleti döntéseink és hosszú távú befektetéseink is azt hivatottak biztosítani, hogy fenntartható értéket teremtsünk” – mondta Dimitris Lois, Coca-Cola HBC vezérigazgatója.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok