Zöld
Tipográfia

A Procter & Gamble készítette el Head & Shoulders (H&S) márkája számára a világ első számú újrahasznosítható samponos flakonját, amely 25 százalékban vízparti műanyaghulladékot tartalmaz – jelentette be a vállalat a Davosban megtartott Világgazdasági Fórumon. Az első flakonok 2017 nyarán kerülnek piacra.


A hajápolási iparág először készít olyan fenntartható üzleti modellt, amely előremozdítja a körkörös gazdaság működését. 2018-ig évente fél milliárd Procter & Gamble hajápolási termék kerül újrahasznosított műanyag flakonokba.

A műanyag csomagolóanyagok 95 százaléka, azaz évi 80-120 milliárd dollár, gazdasági veszteség és a jelenlegi tendenciát követve 2050-re több műanyag palack lesz az óceánokban, mint hal - azok súlyát tekintve - az Ellen Macarthur Alapítvány szerint.

szemet

Ez az innováció nemcsak a világ legnagyobb olyan gyártási sorozata lesz, amely az óceánok és tengerek partjain eldobott műanyag hulladékokat használja alapanyaként, hanem az első nagy lépést is jelenti egy olyan ellátási lánc megalkotása felé, amely több ezer önkéntes és több száz civil szervezet palackgyűjtő aktivitására épül.

A projekt a TerraCycle és a SUEZ újrahasznosító vállalatok szakértőivel szoros együttműködésben valósul meg és elsőként 2017 nyarán, limitált kiadású H&S flakonok formájában érkezik majd Franciaországba. Az új csomagolású termékek a Carrefour, a világ vezető kiskereskedelmi áruházláncának polcain lesznek elérhetőek.

2600 tonna újrahasznosított palack

“Egy piacvezető hajápolási márkának a fenntarthatósági innovációban is úttörőnek kell lennie, tudva és remélve, hogy további követőkre találunk az iparágban”- mondta Lisa Jennings, a Procter & Gamble alelnöke, a Head & Shoulders és a globális hajápolási iparág fenntarthatósági vezetője.

„Abban bízunk, hogy a körkörös gazdaságok egyre nagyobb térnyerésével még több globális márka fog fenntartható gazdaságokból érkező beszállítókat választani és befolyásukat a környezetkímélés támogatására fogják használni.” – mondta Tom Szaky, a Terra Cycle vezérigazgatója.

A P&G továbbá bejelentette, hogy 2018 végére Európában évente több mint fél milliárd olyan flakont állít elő, amely 25 százalékban a fogyasztóktól származó, újrahasznosított műanyagot tartalmaz. Ez a mennyiség a P&G által Európában forgalmazott hajápolási márkaportfólió kiemelt termékeinek (mint a Pantene és a Head & Shoulders) 90 százalékát jelenti.

A projekt kivitelezéséhez évente 2600 tonna újrahasznosított palackra lesz szükség, ami nyolc teljesen megpakolt Boeing 747 jumbo repülőgép súlyával egyezik meg. A P&G több mint 25 éve használ fogyasztóktól származó újrahasznosított műanyaghulladékot csomagolásainak előállításához, a mostani bejelentés pedig a vállalat 2020-as célkitűzésének – hogy megduplázzák a csomagolás során felhasznált újrahasznosított műanyag mennyiségét – következő fontos állomása.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek