Zöld
Tipográfia

Andy Clarke, az Asda brit kiskereskedelmi lánc korábbi vezérigazgatója felszólította a szupermarketeket, hogy ne használjanak műanyag csomagolást a termékeiken.Az országban 3.5 millió tonna műanyagot állítanak elő évente, melynek felét az élelmiszeripar használja fel csomagolásként.

A Guardian-nak nyilatkozva Clarke szerint létfontosságú, hogy az Egyesült Királyságban a csomagolóipar és a szupermarketek együttműködjenek a műanyagszennyezéssel kapcsolatos kérdések megoldásában. Menj be az ország bármely szupermarketébe, és még mindig mindenhol műanyaggal fogsz találkozni" - mondta Clarke.

"Legyen ez gyümölcs, zöldség, húskészítmények, tejtermékek, a műanyag gyakorlatilag mindent bevon. 

"Függetlenül attól, hogy mennyit fektetnek be Nagy-Britannia újrahasznosítási infrastruktúrájába, gyakorlatilag minden műanyag csomagolás előbb vagy utóbb eléri a hulladéklerakót vagy az óceán fenekét. Amint ott van, évszázadokon át a földön marad.

Bár sok szupermarket tett erőfeszítéseket a hulladék csökkentésére és az újrahasznosítás ösztönzésére, Clarke szerint radikálisabb megközelítésre van szükség. Az egykori szupermarketlánc-főnök, aki az Asda vezérigazgatója volt, elmondta, hogy a kiskereskedőknek teljesen el kell utasítaniuk a műanyagot, és át kell állniuk a fenntarthatóbb alternatívákra, például a papírra, az acélra, az üvegre és az alumíniumra.

Csupán az Egyesült Királyságban évente több mint 3,5 millió tonna műanyagot állítanak elő, melynek közel fele az élelmiszer- és italtermékek csomagolása.

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek