Hírek
Tipográfia

A magyar lakosság 18%-a tudja, mit jelöl az egyik legfontosabb, fa és papír alapú termékeken szereplő környezetvédelmi tanúsítás, az FSC® (Forest Stewardship Council®, magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) emblémája, 75% azonban úgy gondolja, hogy még nem találkozott a mindennapi fogyasztási cikkeken is szereplő védjeggyel – derül ki a Tetra Pak által készített lakossági felméréséből.

A Tetra Pak és a Lidl közösen hívja fel a figyelmet arra, hogy a védjeggyel ellátott termékek választásával, kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetünkért. A két vállalat összefogása révén a Pilos sajátmárkás termékek italos karton csomagolására is felkerült az FSC embléma, tanúsítva, hogy azok papír alapanyaga felelős erdőgazdálkodásból és egyéb ellenőrzött forrásokból származik.

Nem figyelünk a környezetvédelmi jelzésre

A Tetra Pak megbízásából a Sonda-Ipsos 1.000 fő megkérdezésével végzett felmérést arról, mennyire ismeri a lakosság az italos kartondobozokon is látható FSC emblémát és annak jelentését. A kutatásban résztvevőknek csak 18%-a tudta, hogy a védjegy azt jelöli, hogy a fa vagy papír termék felelős erdőgazdaságból és egyéb, ellenőrzött forrásokból származó alapanyagból készült, pedig az embléma nemcsak bútorokon, nyomtatványokon, könyveken és egyéb papíripari termékeken látható, de tejes és gyümölcsleves dobozokon is. 2015-ben összesen 152 millió,  FSC logóval ellátott Tetra Pak italos kartondoboz került a boltokba, ennek ellenére a válaszadók 75%-a nyilatkozott úgy, hogy még nem találkozott ezzel az emblémával.

 E környezetvédelmi jelzés népszerűsítése érdekében fogott össze a Tetra Pak és a Lidl Magyarország, a www.Lidl.hu/DontsunkFelelosen weboldalon egy edukációs kvíz kampánnyal vezetve be a Pilos tejeken is az FSC védjegyet. A közös akcióban részletesen bemutatják a védjegy jelentését és arra hívják fel a figyelmet, hogy kis odafigyeléssel mindennapi döntéseink során is sokat tehetünk a környezetért.

 „Ma már minden magyar gyártó, aki Tetra Pak dobozokba tölti a termékeit, feltünteti az FSC jelzést márkáinak csomagolásán, így hazánkban az elmúlt egy év alatt összesen 152 millió FSC logóval ellátott italos kartondoboz került forgalomba. Azáltal, hogy mostantól a Lidl sajátmárkás termékein is megjelenik az embléma, még szélesebb körben válhat ismertté a felelős erdőgazdálkodás védjegye” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője.

 „Vállalatunk működésének minden területén figyelembe vesszük a környezetvédelmi szempontokat, de ezen felül odafigyelünk tágabb hazai környezetünkre is: a tavalyi jégkárt követően egymillió darab facsemetét adományoztunk a Pilisi Parkerdőnek. Ahogy az az akció, a mostani is vásárlóink bevonásával történik, hiszen a Tetra Pakkal együttműködve arra hívjuk fel a figyelmet, hogy az FSC emblémát viselő termékek választásával mindannyian támogathatjuk a felelős erdőgazdálkodást” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek