Hírek
Tipográfia

„Le a műanyaggal!”- a Pro Carton PROPAK Marketing rendezvényen Martina Hörmer ezt az egyértelmű választ adta, a „fenntarthatóság, de hogyan?!” kérdésre. A REWE International saját termékek igazgatója világossá tette, hogy a csomagolóanyagok felhasználásának lehetőségei még korántsem merültek ki.


A Rewe "Ja! Natürlich" bio márkája a „zöld” termékek terén eddig kiváló eredményeket ért el. A "Ja! Natürlich” áruk csomagolása 2011 óta fokozatosan váltott át a környezetbarát alternatívákra. A termékekkel kapcsolatban az egyik legfontosabb kérdés az volt, hogy hogyan lehet a legjobban kommunikálni ezt a változást, illetve hogyan lehet a legjobban elérni a vevőket, különös tekintettel az értékesítési pontokra.
Martina Hörmer szerint a "Ja! Natürlich" nemcsak a márkát képviseli a biotermékek sorában, hanem a zöld életmódot is. „A ma vásárlója minél kevesebb csomagolóanyagot igényel, és azt szeretné, ha a csomagolóanyagok egyáltalán semmit, vagy kevesebb műanyagot tartalmazzanak, illetve újrahasznosíthatók legyenek.”
„A nyersanyagok tekintetében ez azt jelenti, hogy megújuló és megújítható anyagokkal dolgozunk. A 2011-ben megkezdett és lépésenként bevezetett koncepcióval mintegy 200 tonna műanyagot takarítottunk eddig meg. Mindazonáltal a csomagolással kapcsolatos felmerülő kérdések nem tekinthetőek maguktól érthetőnek, ezért a vevőket körültekintően és közérthetően kell tájékoztatni.”
A kezdeményezést különböző marketing-megoldásokkal támogatták, köztük: hirdetésekkel, kültéri hirdetőtáblákkal vagy PR-cikkekkel, rádióreklám spotokkal és bannerrel. Hörmer szerint a zöld kartoncsomagolás nagyon jó elfogadással bír: a vevők felfigyeltek rá és értékelik. Sőt, a csomagolóipar is felfigyelt rá, és már számos díjat elnyert már.
„Még korántsem értünk az út végére 200 tonna megtakarítás rengeteg, de nem minden. Szoros együttműködés szükséges a gyártókkal, a beszállítókkal és a kereskedelmi cégekkel. A siker érdekében a csomagolóipar egészét be kell vonni a feladatláncba”– jegyezte meg Hörmer.
Az üzenet világos: a csomagolásra még mindig szükség van, és a fejlesztések a kreativitás terén kiváló lehetőséget biztosítanak az iparág számára. „Mivel a kartoncsomagolást bárhol lehet használni, ez lehet a legjobb megoldás.”

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek