Hírek
Tipográfia

A csomagolás az élelmiszeripar egyik leggyorsabban fejlődő területe, amely folyamatosan új kihívásokkal, fejlesztésekkel néz szembe – hangzott el a K&H és az Agrár Európa Kft. által szervezett Agrár Klub legutóbbi rendezvényén.

Ebben lehet a cégek segítségére a mintegy 151 milliárd forintos élelmiszeripari beruházásokat célzó uniós forrás, amelyre február közepétől lehet benyújtani a pályázatokat. Habár nemrég nyitotta meg kapuit Magyarországon az első csomagolásmentes bolt, a csomagolás egyre inkább az élelmiszeripar meghatározó eleme, és az ételek jelentős része továbbra is becsomagolva kerül a boltok polcaira, majd onnan a háztartásokba. „A csomagolástechnika az utóbbi években dinamikusan fejlődött hazánkban, azonban folyamatosan új kihívásokkal kell szembenéznie. A higiénia alapvető követelmény a fogyasztók és a cégek számára egyaránt. A jó minőségű árut magasabb áron lehet értékesíteni, és még az árérzékeny fogyasztó is inkább a megbízható terméket keresi. A vállalatoknak azonban költséghatékonyan és a fenntarthatóságot szem előtt tartva kell jobb minőséget előállítani, biztonságosan és frissen tartani az ételt. A csomagolóanyagok piacán a környezetvédelmi szempontok; az újrafelhasználás, a kevesebb, valamint bio alapanyagok használata mellett igényként jelentkezik a logisztikai folyamatban a dézsmabiztos záródás, amely megakadályozza az illetéktelen hozzáférést, valamint a termék kicserélését” – mondta el Enyedi Márta, a Sealed Air Magyarország Kft. piacfejlesztési vezetője. „Az élelmiszer bizalmi termék, nem kóstolhatjuk meg vásárlás előtt. A fogyasztók részéről elvárás, hogy kényelmes, könnyen nyitható és visszazáródó legyen, valamint megfeleljen az élelmiszerbiztonsági előírásoknak, míg a cégek részéről is folyamatosan nőnek a fejlesztési igények” – mondta el Tresó István, a K&H Agrárfejlesztési főosztály vezetője. „Ebben lehet segítségükre a tavaly év végén meghirdetett 151 milliárd forintos élelmiszeripari beruházásokat célzó kiírás, amelyre február közepétől pályázhatnak a cégek. Ez az összeg mintegy duplája a 2007-2013-as uniós ciklusban e célra rendelkezésre álló összegnél” – hívta fel a figyelmet a szakértő.
A cégeknek érdemes új technikákat bevezetniük, amelyeknek ugyan költségvonzata van, de előnyeik révén megtérülnek. „A lecsökkentett csomagolási méretnek köszönhetően csökkenhetnek a szállítási költségek, és több termék fér el a boltok polcain a megfelelő elérhetőség és a megnövelt forgalom érdekében. Rendkívül jó export lehetőségeket rejt magában a hosszabb fogyaszthatósági idő és a logisztikai előnyök következtében, és nem utolsó sorban a vevőben kifizetődőbb benyomást kelt az optimális csomagméret és termékarány miatt” – tette hozzá Enyedi Márta.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek