Hírek
Tipográfia

Tovább csökken a Coca-Cola HBC 28 országot átfogó Coca-Cola HBC csoport - a The Coca-Cola Company termékek egyik legnagyobb globális palackozója - bejelentette, hogy vízfelhasználását 30, szén-dioxid kibocsátását pedig 50 százalékkal tervezi csökkenteni a 2020-ig tartó időszakban.

A Dow Jones Fenntarthatósági Index értékelése alapján ismét a világ legfenntarthatóbb módon működő üdítőital-gyártójának választott cég magyar leányvállalata a többi közt hazánk egyik legnagyobb vízpumpás hőszivattyújával, palacksúly-csökkentéssel, valamint növényi alapanyagból készülő palackokkal járul hozzá a nagyszabású célok teljesítéséhez.

Új fenntarthatósági vállalások

A Coca-Cola HBC csoport bejelentette, hogy vízfelhasználását 30, szén-dioxid kibocsátását pedig 50 százalékkal tervezi csökkenteni a 2020-ig tartó időszakban a 2010-es bázishoz képest. A vállalat új fenntarthatósági stratégiáját azután hagyták jóvá, hogy a Coca-Cola HBC immár másodszor végzett a Dow Jones Globális és Európai Fenntarthatósági Index első helyén az üdítőital-gyártók kategóriájában.

8 százalékkal kevesebb víz, 11 százalékkal kevesebb szén-dioxid

„A most tett vállalások teljesítéséhez Magyarország is jelentős mértékben járul majd hozzá, hiszen dunaharaszti és zalaszentgróti üzemeinkben folyamatosan csökkentjük cégünk víz- és energiafelhasználását” – mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója.

A hazai leányvállalat 2010-2014 között 8 százalékkal csökkentette az 1 liter késztermék előállításához szükséges víz és 11 százalékkal a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. A cég zalaszentgróti ásványvíz-palackozójában működik hazánk egyik legnagyobb vízpumpás hőszivattyúja is.

A társaság mindezeken túl duplájára növelte az újrahasznosított PET alapanyag használatát palackjainál, így egyes termékeinél már csaknem 30 százalékban használ fel újrahasznosított műanyagot. A vállalat palackjai fogyókúrán is átestek, több mint 700 tonnával mérsékelve a felhasznált PET mennyiségét.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek