Hírek
Tipográfia

Mintegy harmadával csökkenti a kiskereskedelmi cégek áruházi polcok feltöltésével kapcsolatos költségeit az ún. polcrakész csomagolások alkalmazása. A boltokon belüli pakolás élőmunkaigényének csökkenését a kiskereskedelmi szektoron belül a diszkontláncok tudják a legjobban kihasználni, amelyek ma már az általuk forgalmazott termékek mintegy 90 százalékát kínálják hasonló kiszerelésben.

A csomagolóanyagok piacát egyszerre jellemzi kiélezett árverseny és a minőségi elvárások folyamatos növekedése. Ebben a helyzetben a csomagolóanyag-gyártók azzal tudnak kitűnni, ha olyan megoldásokkal állnak elő, amelyek a csomagolások funkcionalitásán túl további előnyöket kínálnak a felhasználóknak – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői.

Az elkövetkező években is a diszkontláncok térhódítása határozhatja meg a kiskereskedelmi piacot Európában. A legnagyobb, kontinensszerte ismert diszkontláncok szakértői a 2015 és 2020 közötti időszakban európai szinten évi 3,5-5 százalékos növekedésre számítanak, ami nagyjából kétszeresen haladná meg a kiskereskedelmi szektor egészére nézve várható évi 2 százalékos növekedést.

A diszkontláncok által kínált alacsony árakat lehetővé tevő költséghatékonyság jelentős részben annak köszönhető, hogy az érintett cégek minden téren igyekeznek a lehető legpraktikusabb megoldásokat alkalmazni. Ebben kínál segítséget nekik az ún. polcrakész, vagy más néven árukész (shelf ready packaging, röviden SRP) csomagolások megjelenése és villámgyors elterjedése az elmúlt években, jelentősen lecsökkentve az áruk bolton belüli pakolásának élőmunkaigényét. Jelenleg a diszkontláncoknál kapható termékek mintegy 90 százalékát kínálják SRP csomagolásban, míg a kiskereskedelem más szektoraiban a polcrakész csomagolások részaránya nem haladja meg a 40 százalékot – derül ki a Federation of Corrugated Board Manufacturers (FEFCO) elemzéséből. A hullámpapírgyártókat tömörítő szakmai egyesületeket európai szinten összefogó szervezet becslése szerint az SRP csomagolások alkalmazása esetén – mindent egybevetve - mintegy harmadával csökkenthetők a polcok újratöltésével kapcsolatos költségek.

Egy korábbi nemzetközi GfK-kutatás is rámutatott: a fogyasztók 45 százalékát a termékek csomagolása befolyásolja leginkább a vásárlói döntések meghozatalában, s csak ezt követi a televíziós reklámok (29 százalék), az újsághirdetések (15 százalék), valamint az óriásplakátok (10 százalék) hatása.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek