Hírek
Tipográfia

Az STI Design Award tervezői verseny fórumot biztosít a csomagolás-tervezést tanuló diákoknak, hogy kreativitásukat és találékonyságukat bemutassák.

STI Design Award 2014-wAz STI Group napvilágra hozta az immáron ötödik alkalommal meghirdetett, a jövő innovatív csomagolási megoldásait támogató verseny díjnyerteseit. A díjak összértéke 7000 euró volt.

Egyénileg vagy egy csapat tagjaként, 45 diák a kasseli Kunsthochschule (Németország), a stuttgarti Hochschule der Medien (Németország), a rochesteri University of the Creative Arts (Egyesült Királyság) és a budapesti Óbudai Egyetem tanulói közül sok időt szentelt a 2014-ben díjazott négy pályázatnak. A diákok által előállított 26 csomagolási megoldást a márkagyártókat, kereskedőket és a tudományos területeket képviselő zsűri élénk viták közepette bírálta. Az arany-, ezüst- és bronzérem mellett egy innovációs különdíjast is kihirdettek.

A gálavacsorával egybekötött díjátadó ünnepségre Fuldában, Németországban került sor a Csomagolási Kongresszus keretében, november 11-én.

Az „igazán eltalált megoldás”: Kolbász elvitelre

Jennifer Meyer, a kasseli Kusthochschule terméktervező tanulója, büszkén vehette át a harmadik díjat az általa tervezett kolbásztasakért. Aleksandar Stojanovic, az STI Group kereskedelmi vezérigazgatója, tapssal ismerte el a praktikus, egy elemből álló „Kolbász elvitelre” csomagolást. „Legközelebb, ha a barátaid megkérnek, hogy hozz nekik egy kolbászt, nem szükséges tapasztalt zsonglőrnek lenned, vagy választanod közülük, hogy melyiküknek viszel” – mondta Aleksandar Stojanovic.

Jó a terméknek: környezetbarát rizscsomagolás

A második díjat Charlotte Enders nyerte, aki szintén terméktervező szakon tanul a kasseli művészeti főiskolán. Ebben a kategóriában olyan csomagolási megoldásokat vártak, amelyek szemcsés termékek számára könnyű kezelést és kiürítést biztosítanak. Prof. Susanne Czech-Winkelmann a színpadon ismertette a csomagolás működését. „A jó a terméknek kategória azt a fő elvet követi, amelyet a vásárlók egy tejes vagy juice csomagolás esetében megkívánnak. Ez a forma lehetővé teszi a termék könnyű kiöntését. A fedél 100 gramm rizs kimérésére alkalmas, amellyel egy praktikus, konyhai eszközt magában foglaló megoldást kapnak kézhez a fogyasztók” – mondta a szakember.

Szeretettel készült: szív alakú csomagolás Valentin Napra

Galazek Noémi és Bögi Viktória, a budapesti Óbudai Egyetem diákjai nyerték az első díjat. Az általuk megalkotott modern, természetes megjelenésű csomagolás könyv és csokoládé számára biztosít helyet. Georg de Jong, a Pernod Ricard Deutschland GmbH beszerzési vezetője a csomagolás szofisztikált megjelenését és kialakítását emelte ki, továbbá a beépített szalagot, mint ötletet, amely növeli a beszerzési impulzusokat.

Innovációs különdíj: szállítási csomagolás harmonika betéttel

Jennifer Meyer második nevezése szintén magas pontszámot ért el, a zsűri neki ítélte az Innovációs különdíjat. „Az egy elemből álló csomagolás magassága a benne lévő termék méretéhez igazítható a beépített harmonika betétnek köszönhetően” – magyarázta Ole Petersen. Ez a megoldás növeli a külső elem stabilitását, ráadásul vékonyabb, mint az általában alkalmazott anyagok. Amikor a betétet összenyomják, a csomag felnyitása után a termék kiemelkedik a dobozból. Ha csupán néhány elemet szükséges visszaküldeni egy nagyobb szállítmányból, a csomagolás magassága könnyedén csökkenthető és egy egyszerű öv segítségével rögzíthető.

A következő STI Design Award versenyt 2016-ban hirdeti meg az STI Group, amelyen kreatív display és POS-megoldásokkal lehet majd nevezni.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok