Hírek
Tipográfia

Első és eddig egyetlen magyar vállalatként a Tetra Pak budaörsi üzeme megszerezte a Japán Üzemi Karbantartási Intézet (Japan Institue of Plant Maintenance; JIPM) Teljes körű Hatékony Karbantartás (Total  Productive Maintenance; TPM) Díjának 3. fokozatát.

Az előző fokozat megszerzése óta eltelt 2 év alatt a budaörsi Tetra Pak gyár 39%-kal tudta csökkenteni gépleállásainak számát, aminek köszönhetően géphatékonysági mutatója 78,5%-ra emelkedett.

A budaörsi Tetra Pak Csomagolóanyag Gyártó ZRt. a hazai gyártó vállalatok közül elsőként, még 2010-ben érte el a Japán Üzemi Karbantartási Intézet által kidolgozott Teljes körű Hatékony Karbantartási rendszer bevezetésének első, 2012-ben pedig a második fokozatát. Az 1964-ben, vagyis Japán ipari nagyhatalommá válásának idején kidolgozott módszer célja az, hogy a dolgozók bevonása révén maximalizálja a termelési rendszerek hatékonyságát, a fejlesztési projektek segítségével szüntetve meg a veszteségeket. A „nulla baleset, nulla minőségi hiba, nulla géphiba a termelési rendszer teljes életciklusában” cél megvalósítása azonban nem könnyű; az elmúlt 50 év alatt Japánon kívül mindössze 2.000 vállalatnak sikerült.

 A kaizen két japán kifejezés, a „kai” (folyamatos) és a „zen” (javítás, fejlesztés) összetétele, lényege pedig az, hogy napi szinten apró, de folyamatos és soha véget nem érő fejlesztésekre kell törekedni a szervezet minden szintjének szerepvállalása mellett. A gyakorlati megvalósítás öntevékeny csoportokban történik, amelyek elemzik a problémákat, majd megoldásokat keresnek rájuk. E személet megvalósításának nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy az elmúlt két év során a budaörsi Tetra Pak gyárban a dolgozók 78 fejlesztő csoportot alakítottak és több mint 3.000 fejlesztési javaslatot dolgoztak ki kaizenként.

 

A magyar dolgozók fejlesztési javaslatainak megvalósítása révén, a budaörsi Tetra Pak gyár az elmúlt 2 év során látványos eredményeket ért el a működési hatékonyság javításában. Egyebek mellett 39%-kal csökkent a gépleállások száma, 15%-kal esett vissza a gyártási hulladék mennyisége, 735 tonnával csökkent a CO2 kibocsátás, és 22%-kal mérséklődött a vevői reklamációk száma.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok