Hírek
Tipográfia

A világ minden táján jelenlévő élelmiszergyártók és kiskereskedelmi láncok megállapodtak abban, hogy együtt fognak dolgozni az élelmiszerek dátum címkéinek egyszerűsítése
és szabványosítása révén a hulladék csökkentése érdekében.


Az élelmiszeripar már régóta bírálta a különböző kifejezések használatát, mint például a „minőségét megőrzi”, „felhasználható” stb. (‘Sell by,’ ‘Use by’, ‘Best before’) melyek
arra hivatottak, hogy kifejezzék meddig fogyasztható a termék.
A nem egységes feliratok azonban azt eredményezik, hogy a vásárlók összezavarodnak, és évente mintegy 1,3 millió tonna élelmiszert dobnak ki, amely még felhasználható
lenne.
A fogyasztói áruk fóruma (CGF) – a világ legnagyobb 400 FMCG vállalatát tömöríti - köztük a Tesco, a Kellogg, a Walmart, a Campbell Soup, a Nestlé, a Carrefour és az
Unilever –, melyek cselekvésre hívják a világ vállalatait, hogy 2020-ig szabványosítsák az élelmiszerek lejárati idővel kapcsolatos címkéit.


A cselekvésre ösztönző program szerint a kiskereskedőknek és az élelmiszergyártóknak három kulcsfontosságú lépést kell tenniük a dátumcímkék egyszerűsítése és az
élelmiszer-hulladék 2020-ig történő csökkentése érdekében:

• Egyszerre csak egy címke használata
• Két címke kiválasztása: a romlandó elemek egyik lejárati dátuma (például "Felhasználható” – Use by)
és egy élelmiszerminőség-mutató a nem romlandó elemekre (például „Minőségét megőrzi” – Best before.) A pontos megfogalmazást a regionális kontextusra fogják igazítani
• Fogyasztói oktatás annak érdekében, hogy jobban megértsük, milyen dátummal jelölik a címkéket.


A termékek címkéinek változtatásán túl a cselekvésre ösztönző programban a vállalatok nonprofit szervezetekkel és kormányzati szervekkel partnerséget ajánlanak arra, hogy
tájékoztassák a fogyasztókat a dátumcímkék értelmezéséről. A CGF hangsúlyozta, hogy sok fogyasztó nincs tisztában azzal, hogy számos termék biztonságosan fogyasztható a
„Minőségét megőrzi” – „Best used by” dátum ellenére is.
A megállapodással kapcsolatban Dave Lewis, a Tesco elnök-vezérigazgatója elmondta: "Négy évvel ezelőtt a Tesco volt az egyik első kiskereskedelmi lánc, amely egyszerűsítette
a dátumokat a friss élelmiszerek és a húskészítményekkel kapcsolatban. A saját Tesco-kutatásunkból származó összes adat, és más kutatások is bizonyították,
hogy a dátumcímkék egyszerűsítése segít a vásárlóknak kevesebbet pazarolni, és a saját tevékenységünkben is csökkenti a hulladék mennyiségét. Ezért olyan fontos,
hogy kiterjesszük ezt a gyakorlatot több vállalat számára is minden országban. A globális élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben az egységesített címkék világszerte történő
cseréjének 2020-ig kellene végbemennie.”
Maria Fernanda Mejia, a Kellogg alelnöke hozzátette: „Az élelmiszerek dátumainak egyszerűsítése fontos előrelépés az élelmiszer-pazarlás megelőzésében, és segít eloszlatni
a dátumokkal kapcsolatos zavart.”

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek