Hírek
Tipográfia

Jobban odafigyelnek az egészséges táplálkozásra és többet tudnak az ételek tápanyagtartalmáról azok a nők, akiknek van gyermeke – ez derül ki a Nestlé számára készített reprezentatív felmérésből.

A kutatásban azt vizsgálták, hogy az elhízás és allergia megelőzésében jelentős fehérjéről mennyit tudnak az édesanyák és a gyermektelen nők.

A fehérjék rendkívül fontos szerepet játszanak a táplálkozásban, a szervezet fő építőanyagai, így elengedhetetlen, hogy elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű fehérjét fogyasszunk. Különösen igaz ez a csecsemőkre és kisgyermekekre, ezért fontos, hogy az édesanyák és a leendő édesanyák tisztában legyenek a fehérje jelentőségével. Erre kérdezett rá a Nestlé az NRC-vel közös reprezentatív kutatásában, amelyből kiderült, az édesanyák ha kicsivel is, de többet tudnak a fehérjék szerepéről és az egészségtudatos táplálkozásról, mint a gyermektelen nők.

A gyermekes nők általánosságban is egészségtudatosabbnak vallják magukat, 77 százalékuk igyekszik egészségesen táplálkozni, 74 százalékuk szívesen olvas ebben a témában cikkeket, míg a gyermektelen nőknél ez az arány 67 és 64 százalék. Ennek némileg ellentmond, hogy arra a konkrét kérdésre, melyik energiát adó tápanyagból van a legkisebb mennyiségben szüksége a szervezetnek, az anyák 52 százaléka a zsírokat nevezte meg, míg a gyermektelen nők szerint ez a szénhidrát.

A fehérje mást jelent a nők számára, ha van gyermekük: ekkor elsősorban a növekedéshez kapcsolják (24%), míg a gyermektelen nők az izomépítést (36%) kapcsolják össze vele. Abban azonban mindkét csoport egyetért, hogy a szervezet számára elengedhetetlenül fontos alkotóelem (63%).

Azt azonban szinte minden nő (87%) tudja, miért az anyatej a megfelelő táplálék a csecsemőknek. Azzal azonban már csak a nők harmada (36%) van tisztában, hogy pontosan milyen aminosavakra van szüksége a csecsemőknek.

A gyermekvállalással megszületik egy igény is az egészségesebb életmódra, egy egészségtudatosabb életmód kialakítására, az azonban biztos, hogy van még mit javítani az édesanyák információval való ellátottságán.

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok