Hírek
Tipográfia

Idén az FMCG szektor szereplői közül kerültek ki a tudatos márkaépítés díjazott márkái, így a Tchibo  BrandFestival Online Excellence, az Actimel a BrandFestival 360° Branding Excellence  elismerésben részesült.

A szakmai zsűri az elmúlt egy évben elért piaci sikerek mögötti márkaépítési teljesítményt díjazta. A szakmai zsűri célja az volt, hogy egy demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzon létre, amely adatok alapján, objektíven választja ki az elmúlt év legeredményesebb márkaépítési gyakorlatát.

A BrandFestivalR második napján, hiánypótló szakmai díjjal jutalmazták a tudatosan építkező márkákat.

A szakmai zsűri egyetértett abban, hogy a piacon elért eredmények mellett a növekedés mögötti tudatos márkaépítési munkát szeretné díjazni. Mindezt úgy, hogy hiteles piaci adatokra, valamint nyilvánosan elérhető, a marketing tevékenységet hitelesen tükröző tényekre, mutatókra támaszkodva értékel, hiszen ma sokkal több ilyen eszköz elérhető, mint korábban.

Ennek megfelelően a kiválasztás folyamata a Superbrands díjazást is támogató Brand Excellence adatbázisból és a - a GFK együttműködésével készülő - ismertség-kedveltség mérésből indult ki.  A Brand Excellence Program kutatói a TOP 100 FMCG márka éves penetráció, volumen- és lojalitás változását vizsgálták a GFK közreműködésével, majd a legsikeresebb márkák médiaköltését, a megjelenést a szerkesztőségi cikkekben, az online jelenlétet és a digitális márkaépítés egyéb mutatóit. A díjazás tehát a fogyasztók véleményéből indult ki és ezt ötvözte szakmai szempontokkal.

Brandfestival dij 3 wMíg a BrandFestival Online Excellence Díjnál a digitális márkaépítést díjazta a zsűri a különböző szempontok alapján, addig a BrandFestival 360° Branding Excellence kategóriában a márkaépítés teljes eszköztárával, az online és offline csatornák integrált használatával elért eredményeket vették figyelembe.

Barna Tamás, a Republic Group Reklámügynökségi csoport ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke: "A Brand Excellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A vásárlói véleményklíma ismeretében egy sokkal mélyebb képet tudunk kialakítani a márkakiválóságról, mintsem hogy kizárólag a zsűri pontozása adná a sorrendet. Ezért gondolom azt, hogy a Brand Excellence-díj egy valós,  átfogó képet ad a fogyasztói elvárásokról."


Dr. László Géza, a Netvestor Kft. ügyvezető igazgatója: "A márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés, szakmai elismerés. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a díj objektív szempontok, korszerű kutatási eredmények alapján kerüljön odaítélésre. Nagyszerű dolog, hogy ma már nagyon sok és jól használható információ áll rendelkezésre a márkaépítési munka eredményességének megítéléséhez is. A shortlist-re került márkákra egyöntetűen igaz, hogy nem csak nagyszerű eredményeket értek el, hanem professzionálisan építkeztek és nagyot haladtak előre az erős márkává válás útján. Míg a Superbrands vagy a Magyarbrands hátterében álló kutatás a hosszú évek munkájával létrehozott márkaértéket vizsgálja, addig ez a díj a különböző szűrőkön keresztül elsősorban a márkaépítés dinamikáját, az elmúlt egy év szakmai erőfeszítéseit és piaci eredményeit értékelte. Reményeink szerint az idén az FMCG szektorban kiadott két szakmai elismerés megerősíti a díjazott márka pozícióját, növeli presztízsét. Ezúton szeretném megköszönni még egyszer a zsűri, kutatóink és a GFK munkáját, továbbá a Brandfestivál szervezőinek úttörő kezdeményezését."

A szakmai zsűri tagjai:

Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület
Vella Rita ügyfélkapcsolati igazgató, GFK
Oláh Alexandra marketing igazgató, jófogás.hu
Dr. László Géza ügyvezető igazgató, Netvestor
Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestivalR
Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight - Creative Agency

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek