Hírek
Tipográfia

Élelmiszerek közül sör, testápolók köréből fogkrém tévéreklámjai jutottak el a legtöbb négy évesnél idősebb tévénézőhöz idén a harmadik negyedévben. 

 A reklámok által elért nézők arányát nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) mutatja. A GRP azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, a GRP mutatójának összege túllépheti a 100 százalékot. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

 Élelmiszereknél az élen ugyanúgy sör, puding/édes tejtermékek, valamint szénsavas üdítőitalok állnak, ahogy a tavalyi harmadik negyedévben is. Idei mutatóik július-szeptember között sorrendben 16 463 százalék, majd 10 636 és 9 288 százalék. Utánuk következik a rangsor legfelső részében szeletes csokoládé, kávé, édes keksz/ostya, rágógumi és jégkrém.  

 Kávé esetében figyelemre méltó arányban – 64 százalékkal – 5 758-ra nőtt a GRP értéke, ami  szeletes csokoládénál 8 347-at ért el, 24 százalékos emelkedés mellett.

 Háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál viszont változott az élmezőny: Az idei és tavalyi harmadik negyedévben listavezető fogkrém 7 966 százaléka mögé ugyanis most második helyre jött fel a mosószer, és 7 896-tal a 6 353 százalékos sampon elé került. Utánuk a legutóbbi negyedéves rangsor élmezőnyében mosogatószer majd női parfüm következik és a hajápoló termékek együttese.

 Szembetűnik a trendek közül, hogy a mosószer GRP-je több mint két és félszeresére emelkedett, 277 százalékkal, egyik harmadik negyedévről a másikra.

 Az egy főre jutó napi tévénézési idő – szintén a négy évesnél idősebb népesség körében – 4 óra 16 percet ért el a harmadik negyedévben. Ez tíz perccel kevesebb, mint a tavalyi hasonló időszak során.

 Mindegyik korcsoportban csökkent a napi átlagos tévénézési idő, de korcsoportonként eltérő mértékben. 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek