Hírek
Tipográfia

A magyar édességpiac éves forgalma pedig mintegy 200 milliárd forintra nő, folyamatosan növekszik a táblás termékek aránya.


A magyar édességpiac éves forgalma - polci áron számolva - várhatóan mintegy 200 milliárd forintot tesz ki az idén, átlagosan 5 százalékkal bővül - mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön Budapesten.

A tavalyi karácsonyi forgalomban ismét rekordot döntött a téli ünnepek szezonális édességeinek forgalma. A Nielsen adatai alapján 3,4 milliárd forintért 656 tonna édes ajándékot vásároltunk, ami minden eddigi rekordot megdöntött.

szaloncukor

Nő a táblás termékek aránya

Sánta Sándor elmondta, hogy a magyar édességpiacot termékeikkel a külföldi gyártók uralják 85-86 százalékban. A magyar gyártóktól származó termékek értéke mintegy 30 milliárd forint, termelési értéken mintegy 15 milliárd forint.

Hozzátette: a magyar cégeknél több új beruházás volt, az elmúlt másfél évben mintegy 6-8 milliárd forint értékben, ami az értékesítésben bővülést hoz, ugyanakkor volt néhány felvásárlás is, ami az import arányát növelheti - mondta Sánta Sándor.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke közölte: a piacon töretlenül nő a táblás termékek aránya, hullámzóan ugyan, de szintén emelkedik a desszertek fogyasztása, a szezonális termékek forgalma volumenben ugyan stagnál, de értékben évről évre emelkedik. Ez azt jelzi egyértelműen, hogy a piacon egyre inkább a minőségi termékeket keresik a fogyasztók. Az elnök egy közkeletű tévhitet is eloszlatott: a napi kalóriabevitelnek átlagosan csak 2-3 százalékát teszi ki az édességfogyasztás egy-egy embernél Magyarországon.

10 milliárd másfél hónap alatt

A szaloncukrokkal kapcsolatban kiderült: a háztartások 93 százaléka szokott szaloncukrot vásárolni, háztartásonként jellemzően 2-3-féle ízesítést.
A legkedveltebb szaloncukor-ízesítések a zselés, a marcipános, az alkoholos (pl. rumos-diós) és a trüffeles/csokoládékrémes.

Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a mikuláshoz kapcsolódó klasszikus édességek forgalma mintegy 3,4 milliárd forint, míg - a hungarikumként kezelhető szaloncukorból mintegy 6 milliárd forintnyit vásárolnak karácsonyra az emberek. Így az év végi ünnepkörhöz kapcsolódó édességforgalom közel 10 milliárd forintot tesz ki másfél hónap alatt. 

Javult a kisboltok pozíciója

A karácsonyi édességeket az emberek leginkább a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg. Javult viszont a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos boltok pozíciója az édességek értékesítésében. Piacrészük az előző évi 10-ről 12 százalékra emelkedett tavaly. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek a tavalyelőtti 30 százalék után legutóbb 31-et értek el az értékben mért eladásból.

A vásárlások 52 százaléka - értékben mérve a kiskereskedelmi forgalmat - a 2500 négyzetméter feletti üzletekre esett a múlt évben.

Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára arról beszélt, hogy a karácsonyi szezonális édességek forgalmából tavaly a mikulás figurák 63 százalékot tettek ki.

A sajtótájékoztatón adták át az Édesiparért Díjat, amelyet az idén Mészáros Gábor csokoládékészítő kapott, aki hat éve alapította a chocoMe Kft-t.; azóta a cég termékei számos nemzetközi szakmai díjat nyertek a megmérettetéseken.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok