Hírek
Tipográfia

Ma a még csak tízből egy hazai kkv tekinti magát digitálisan érettnek, míg a cégek 41 százaléka eddig nem, vagy alig haladt a digitális átállással.

A pénzügy az első terület, ahol a kkv-k a kezdő lépéseket megtették, 90 százalékuk alkalmaz valamilyen digitális megoldást.

A hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) még a digitalizációs folyamat elején tartanak, mindössze hét százalékuk tekinti magát teljesen felkészültnek digitális szempontból – derül ki a legfrissebb CIB Bank Stafétabot kutatásból. A TNS Hoffmann által készített felmérés eredményei alapján viszont a kkv-k gyors fejlődést terveznek ezen a területen: ez alapján két év múlva tízből három, tíz éves időtávon pedig már tízből hat vállalkozás látja magát digitálisan érettnek.

vallalk

Az eddigiek alapján nem meglepő, hogy jelenleg a kkv-k csupán 25 százaléka véli úgy, hogy komoly lépéseket tett a digitalizáció területén.

„Ugyan nagy különbségek vannak, de egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy az ügyfelek részéről megnövekedett az igény a digitális megoldásokra és szeretnék munkájukat egyszerűbbé, gyorsabbá tenni ezek segítségével” – tette hozzá Szabó Balázs, a CIB Bank kkv üzletágának vezetője a kutatás eredményeihez.

A kutatás eredményei szerint a kkv-k döntő többsége, 92 százaléka már végez stratégiai tervezést és ebben jelentős szerepet kap a digitalizáció, túlnyomó többségük ugyanis számol vele az üzleti terveiben.

A kutatás eredményei alapján viszont a hazai kkv-k még mindig viszonylag konzervatívnak tekinthetők: a legfontosabb sikerkritériumnak a megbízhatóságot és a pénzügyi stabilitást tartják (81, illetve 78 százalékos említési arány mellett), miközben a technikai fejlettség, a digitalizáció jóval hátrébb áll a rangsorban, a vállalkozásoknak csak 48 százaléka tartotta fontosnak megemlíteni.

Élen jár a kereskedelmi szektor

A digitalizációs felkészültség alapján látható különbségek mutatkoznak a vállalkozások között regionális, illetve tevékenységi kör szerinti bontásban is. A magukat befutott kategóriába soroló vállalkozások 59 százaléka a közép-magyarországi régióban működik, miközben a válaszadók csak felének székhelye található ebben a régióban. Ami pedig a tevékenységi köröket illeti: a kereskedelmi tevékenység területén működő vállalkozások között a legmagasabb, 29 százalékos a befutottak aránya, míg az ipari és mezőgazdasági szektorban működők körében a legalacsonyabb, 21 százalék.

A pénzügyi területen a legelterjedtebb

A digitalizációt leginkább a pénzügyi területen alkalmazzák a kkv-k: a vállalatvezetők 90 százaléka nyilatkozott így, miközben az értékesítési területen 70, a gyártásban viszont csak 42 százalékot ért el a pozitív választ adók aránya. A pénzügyi terület hangsúlyos szerepe is azt mutatja, hogy a cégvezetők szerint a digitalizációnak nem csak kifelé van jelentősége, hanem a belső folyamatokat tekintve is: az átláthatóságot jelenti, a belső rend eszköze. A pénzügy ebben az első lépés, hiszen az minden kkv működésének a szerves és alapvető része.

kamaraonline.hu

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek