Hírek
Tipográfia

A Mars magyarországi fennállásának 25. évfordulója alkalmából hivatalosan is bemutatta a “Fenntarthatóság egy generáció alatt” elnevezésű tervét, mellyel jelképesen útnak indította a következő negyed évszázad sikeres és fejlődő piaci jelenlétét.

A Mars az elkövetkező években csaknem 1 milliárd dollárt fektet az olyan, üzletet és társadalmat fenyegető problémák megoldásába, mint a klímaváltozás, az ellátási láncban tapasztalható szegénység, valamint az erőforráshiány. Az évforduló alkalmából szakértők, valamint Pamela Mars-Wright, a Mars család negyedik generációs tagjának közreműködésével vitatták meg a fenntarthatósággal és generációs változásokkal kapcsolatos nézeteket.

Frank C. Mars csaknem egy évszázaddal ezelőtt, a saját konyhájában indította el vállalkozását – a jelenleg is családi kézben lévő vállalat azóta számos ismert terméket és szolgáltatást nyújt vásárlók és házikedvencek milliói számára. Napjainkban a Mars 100.000 munkatársat foglalkoztat világszerte, és a nemzetközileg kedvelt márkák mellett 10 milliárd dolláros gazdasági értéket tudhat magáénak. Számos márka, például a Pedigree®, a Whiskas®, a Royal Canin®, az M&M’s®, a Snickers® és az Orbit® a magyar piacon is rendkívül népszerűek.

A Mars Magyarország egy mindössze tíz fős vállalkozásból mára száz főt foglalkoztató nagyvállalattá nőtte ki magát. A cég 1992 óta van jelen a magyar piacon, és nem csak a csokoládé-, a rágógumi- és az édességipar területén működik, hanem egyéb élelmiszeripari kategóriákban, illetve a kisállateledelgyártás területén is: a Mars Európa egyik legnagyobb kisállateledelgyárát üzemelteti Csongrád-Bokroson, ahol száraz állateledelt és a többi között Pedigree Dentastix® jutalomfalatokat gyártanak.

A Mars hazai kereskedelmi egységei összesen 20 nemzetközi márkát forgalmaznak, melyek 2016-ban 19,4 milliárd forintos éves bevételt generáltak. A Csongrád-Bokroson üzemelő, 800 munkatársat foglalkoztató Mars Magyarország Kisállateledelgyártó Kft., az 50 legeredményesebb exportőr közé tartozik Magyarországon, és évente több mint 100.000 tonna állateledelt gyárt a világ számos piacára.

A Mars regionális és globális szinten is hiszi, hogy vállalata csak akkor fejlődhet és maradhat fenn a következő nemzedékek számára, ha az emberek, akikkel a Mars dolgozik – a nyersanyagokat kitermelő gazdáktól a munkatársakon át a fogyasztókig – szintén fejlődnek. Egészséges bolygó nélkül azonban egyikük sem fejlődhet.

A Mars „Fenntarthatóság egy generáció alatt” elnevezésű terve tudományosan alátámasztott, előremutató és ambiciózus törekvéseket tartalmaz azzal a céllal, hogy hatást gyakoroljon a teljes, kiterjesztett ellátási láncra. A terv azokra a területekre fókuszál, melyekben a Mars képes hatást gyakorolni az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaiban megfogalmazott globális problémákra.

A “Fenntarthatóság egy generáció alatt” terv három egymáshoz szorosan kapcsolódó törekvést tartalmaz:

  • Egészséges bolygó – a Mars a tudomány által meghatározott mértékben csökkenti a környezetre gyakorolt hatását, így biztosítva bolygónk egészségét. A terv az éghajlatvédelemre, a vízgazdálkodásra és a földhasználatra koncentrál. A vállalat célul tűzte ki, hogy 2050-ig 67%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, ezzel jelentősen kiterjesztve a korábban megfogalmazott célokat.
  • Virágzó karrier – a Mars jelentős mértékben javítja az értékláncukban dolgozó csaknem 1 millió ember munkakörülményeit, lehetőséget biztosítva számukra a fejlődésre – összpontosítva a jövedelmek növelésére, az emberi jogok tiszteletére, valamint a nők számára elérhető új lehetőségek biztosítására. Létrehozták a Livelihoods Fund for Family Farming alapot, hogy elősegítsék a fenntarthatóságot, valamint a szegénység csökkentését a kiterjesztett ellátási láncban, illetve a Farmer Income Lab nevű munkacsoportot, ami azoknak a hiányzó adatoknak a pótlásáért felel, melyek feltétlenül szükségesek a kisbirtokos gazdák szegénységének felszámolásához.
  • Tápláló boldogság – a Mars a tudomány, az innováció és a marketing segítségével emberek és háziállataik millióinak biztosít egészségesebb és boldogabb életet. A terv folytatja a Mars jelenlegi élelmiszerbiztonsági, termék- és összetevőfejlesztési, valamint a felelős marketinggel kapcsolatos törekvéseit.

 

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek