Hírek
Tipográfia

A magyar mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony, elsősorban azért, mert úgy gondolják, hogy termékeik, szolgáltatásaik nem exportképesek, vagy túl kicsinek tartják magukat - derült ki a Budapest Bank (BB) kutatásából.

A megkérdezett cégek 19%-a lépett eddig külpiacokra, és ezek kétharmada már több mint egy évtizede, átlagosan 14 éve exportál. A megkérdezetteknek csak 4%-a mondta, hogy exporttevékenységbe fogna a következő három évben, miközben 77%-uk elzárkózik ettől.
    Az exportáló vállalkozások közül a legtöbben gépeket, szerszámokat, alkatrészeket visznek külföldre, az építőipari és a mezőgazdasági termékek is jellemző külkereskedelmi cikkek. Az exportálók többsége a szomszédos országokban értékesít, az Európai Unió határain túl csak a cégek 10%-a merészkedik. A legnépszerűbb célpiacok Ausztria, Románia, Szlovákia és Németország.
    A 700 millió forint feletti árbevétellel rendelkező cégek körében lényegesen magasabb az exportpiacokra is szállítók aránya az átlagnál (42%), míg a 200 millió forint árbevétel alatti vállalkozásoknak a 17%-a végez exporttevékenységet, további 2%-uk pedig tervezi a külpiacra lépést.

 Az exportálók árbevételének átlagosan 26 százaléka származik külföldi értékesítésből, a nagyobb, 700 millió forint feletti árbevételű cégeknél ez az arány eléri a 44%-ot. Az elmúlt öt évre visszatekintve az exportáló cégek harmada számolt be arról, hogy nőtt a kivitel volumene, a következő három évben pedig 37%-uk tervezi külpiaci tevékenysége bővítését.
     A kutatást a Budapest Bank megbízásából a Gfk végezte 2017 május-júniusában, a legfeljebb 10 milliárd forintos árbevétellel rendelkező, magyar tulajdonú társas vállalkozások körében, a megkérdezésben 500 cég vett részt.

(mti)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek