Hírek
Tipográfia

A Mintel cég vizsgálatai azt mutatják, hogy a vegán életmód trendje új termékek bevezetését igényelte a gasztronómiában és a kereskedelmi üzletláncokban.

Ezek nem csak a hús- és tejtermékekkel szemben jelentenek alternatívát, hanem teljes jogú és komplex növényi eredetű ételek.
2018-ban Nagy-Britannia a vegetáriánus világ fővárosává vált – olyan ország, ahol a legtöbb új vegán terméket hozták forgalomba, megelőzve Németországot, amely korábban vezetett e téren.
A Mintel kimutatta, hogy a Nagy-Britanniában 2018-ban forgalomba hozott új termékek 16%-a kapott vegán tanúsítványt, vagy csak egyszerűen nem tartalmazott semmilyen állati eredetű összetevőt. Növekszik azoknak a fogyasztóknak a száma, akik hús nélküli opciót keresnek, amit etikusabbnak és egészségesebbnek tartanak.
A Waitrose brit üzletlánc megbízásából készült elemzés szerint a britek egy harmada abbahagyta vagy korlátozta a hús fogyasztását. A vegán életmódról szóló információkat a közösségi médiák propagálják – különösen a fiatal fogyasztók között, akik számára ez megfelelő identitásuk és világnézetük szempontjából.
A vegán innovációnak fontos inspirációs forrása a gasztronómiai és szállodai szolgáltatások szektora. Ha valaki házon kívül egy finom vegán ételt eszik, arra törekszik, hogy ugyanolyat készítsen otthon.
A kereskedelmi üzletláncok erre a trendre úgy reagáltak, hogy a vegán termékeket a polcokon előtérbe helyezik. De ezek már nem csak egyszerű alternatívái a hal-, hús- és tejtermékeknek, hanem a zöldségből készült ételek, és más növényi eredetű termékek különböző – néha innovatív – változatai.
A vegán életmód felszabadította a fogyasztók kreativitását is. Már nem csak azt várják, hogy készételeket vásárolhassanak, hanem olyan termékeket is, amelyek lehetővé teszik, hogy „valóban izgalmas” vegetáriánus ételeket főzhessenek otthon.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek