Üzletlánc
Tipográfia

Az elmúlt években a friss élelmiszerek terén is nőtt az igény a minőségi, megbízható forrásból származó és kedvező áron kínált termékek iránt. Az Auchan Magyarország ezért tavaly úgy döntött, háztáji kínálat bevezetésével bővíti sertéshús választékát.

A kormány tavaly hirdette meg sertésstratégiai programját, ám az Auchan már évek óta tervezte a ház­táji termékválaszték kialakítását - mondta Szikla Péter, az áruházlánc friss beszerzési igazgatója.
A vásárlói tapasztalatok azt mutat­ták, hogy hiány van a piacon az ipari sertésnél magasabb minőségű, régi idők ízeit idéző sertéshúsválaszték­ból. Az áruházlánc célja, hogy köz­vetlenül a sertéstartóktól vásárolja meg a sertést, ezáltal a hazai tartókat támogassa – hangsúlyozta a vezető arra a kérdésre válaszolva, hogy mi­ért indítanak háztáji sertéshús prog­ramot.

„Bízunk benne, hogy a háztáji kíná­lat elnyeri a vásárlók tetszését, idővel pedig egyre több gazda bevonására lesz lehetőség a programba, ami le­hetővé teszi a hazai kisvállalkozások erősítését” - fogalmazott.

És, hogy miért éppen Karcag? A vá­ros és térsége ismert a hagyományos sertéstartásról, ezért kerestük meg az ottani gazdákat, hogy volna-e kedvük csatlakozni programunkhoz. Az első évben 3000 háztáji körülmé­nyek között nevelt sertés bevonása a célunk, hosszú távon pedig szeret­nénk a programot kiterjeszteni – tet­te hozzá Szikla Péter.

A program indulásakor több tucat termelővel állapodott meg a vállalat, majd a kör a jövőben tovább bővül. A lánc 19 áruházának ellátására 3000 sertést garantáltan átvesznek a sertéstartóktól már az első évben is. A húsforgalmazás hamarosan elin­dul, pontos időpontot azonban egy­előre nem árult el a beszerzési igaz­gató. A mennyiség pedig a kereslet növekedésének megfelelően növe­kedhet majd.
A minőségi, ellenőrzött, és szabá­lyozott takarmányozásnak köszön­hetően a hús magasabb minőségű, finomabb ízű lesz, és várhatóan an­nyival lesz magasabb árú, amennyivel a tartó költsége magasabb az üzemi körülmények között nevelt sertésnél – jegyezte meg Szikla Péter, hozzá­téve, hogy első körben nem tervezik háztáji húskészítmények forgalma­zását és szárnyasokat sem vonnak be a kínálatba.
Amennyiben a többi országból igény, érdeklődés mutatkozik a hazai ház­táji sertéshús iránt kivitelre is lesz lehetőség a későbbiekben. A lánc más országaiban, Franciaországban és Olaszországban egyébként már van példa hasonló gyakorlatra: a kí­nálatban szereplő háztáji sertéshúsok a népszerű termékek közé tartoznak.
A vállalat jelenleg zöldség-gyü­mölcsöt exportál rendszeresen ro­mániai áruházakba: 3 áruházba, 30 féle terméket. Emellett kelendőek a méltán híres hazai borok is más or­szágokban. Luxemburgban például 10 különböző magyar bor szerepel az állandó választékban. Tartottak már magyar hetek kampányt is kül­földön, így például Romániában, ahol az áruházakban 130 különböző magyar termék közül választhattak a vásárlók.

„Célunk, hogy további emblema­tikus, hazai termékeket, valamint nagy volumenben forgalmazott ter­mékeket és szezonális termékeket egyaránt exportálhassunk a többi országba, hiszen ezekre nagyobb az igény” – húzta alá a vezető.

 

(Termékmix, 2014. február)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok