Üzletlánc
Tipográfia

Május 16. a cöliákia világnapja. A lisztérzékenyek európai szövetségei ezzel a kezdeményezéssel hívják fel a lakosság figyelmét a liszt-, ismertebb nevén gluténérzékenységre.

Magyarországon folyamatosan nő a gluténmentes diétát követők száma: A Tesco az első negyedévben 30 százalékkal több gluténmentes és hozzáadott cukor nélküli terméket értékesített.

 A lisztérzékenység világszerte közel 70 millió embert, Magyarország lakosságának pedig nagyjából 1-2 százalékát érinti. A panaszokat okozó glutén nem csak lisztekben fordul elő, ezért az autoimmun betegséget inkább gluténérzékenységként említik. Kezelésére az egyetlen hatásos kezelési mód az egész életen át tartó gluténmentes diéta.

 „Nem csak egészségügyi szempontok miatt választják a speciális élelmiszereket, egyre nagyobb a kereslet irántuk és ezt értékesítési adataink is alátámasztják. Az első negyedév eladási adatai szerint a gluténmentes és hozzáadott cukor nélküli élelmiszerek iránti kereslet 30 százalékkal, a bio termékeké 27 százalékkal, míg a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képező termékeké 81 százalékkal növekedtek az előző év hasonló időszakához képest” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek