Üzletlánc
Tipográfia

Idén második alkalommal indította el „Esélyt az Ételnek!” elnevezésű kampányát a Tesco és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület. A programsorozat célja, hogy felhívja a vásárlók figyelmét az élelmiszerpazarlásra.

Az érdeklődők emellett szakemberektől kaphatnak praktikus ötleteket és tippeket az alapanyagok megvásárlásával, tárolásával, a megmaradt élelmiszerek újbóli felhasználásával, és az élelmiszerhulladék csökkentésének módjával kapcsolatban.

Az élelmiszer pazarlása messze túlmutat azon a tényen, hogy ha ételt dobunk ki, akkor pénzt is pazarolunk. A kidobott élelmiszerrel együtt ugyanis kárba vész az az óriási mennyiségű energia, melyre az étel előállításához szükség volt. Becslések szerint a magyar háztartásokban fejenként 40 kg élelmiszerhulladék keletkezik évente, ami háztartásokra vetítve évi 100 kg. Ráadásul az élelmiszerpazarlás minimalizálásával nemcsak a hulladék mennyiségét csökkenthetjük, hanem hozzájárulhatunk a globális méreteket öltő éhezés és alultápláltság visszaszorításához is.

 

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület a Tesco közreműködésével idén összesen 25 helyszínen várja mobilkonyhájával az érdeklődőket. A program során az áruházakban felállított főzőiskolában mutatják be, hogy mi minden készíthető a megmaradt és fel nem használt alapanyagokból, s így hogyan csökkenhető a háztartásokban keletkező élelmiszerhulladék mennyisége.

 „Fontosnak tartjuk, hogy ne csak az élelmiszeripari és kereskedelmi vállalatoknál, hanem a lakosság körében is csökkenjen az élelmiszerfelesleg mennyisége. Sajnos Magyarországon még ma is több százezer tonnányi megtermelt élelmiszer nem kerül emberi fogyasztásra. Pedig ez a mennyiség egy kis odafigyeléssel, tervezéssel, előre gondolkodással jelentősen csökkenthető lenne. Reméljük, hogy az „Esélyt az Ételnek!” elnevezésű kampány hozzá tud járulni ehhez a folyamathoz, s ezúton is szeretnénk megköszönni a Tescónak, a program megvalósításához nyújtott támogatását” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Elnöke.

„Tisztában vagyunk azzal a sajnálatos ténnyel, hogy a világon megtermelt élelmiszer egyharmada nem kerül felhasználásra, s a kukában landol. Fontosnak tartjuk, hogy az élelmiszerpazarlás a gyártástól kedve egészen a fogyasztók otthonáig minimálisra csökkenjen. Az „Esélyt az Ételnek!” kampány pedig kiváló fórum arra, hogy megmutassuk vásárlóinknak, hogy hogyan készíthetnek remek fogásokat a hűtőben és kamrában felhalmozott és megmaradt alapanyagokból, ahelyett, hogy kidobnák őket. De azt is megtudhatják, hogy mekkora az a mennyiség, amit egyszerre érdemes megvásárolni vagy, hogy hogyan kell helyesen tárolni az egyes alapanyagokat. De nemcsak lokálisan, hanem globális szinten is arra törekszünk, hogy visszaszorítsuk az élelmiszerpazarlást. Éppen ezért Európa szerte szoros partnerségben dolgozunk olyan szervezetekkel, akik az általunk nem értékesített élelmiszert eljuttatják a rászorulóknak.” – mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco vállalati kapcsolatok igazgatója.

 Az Élelmiszerbank és a Tesco közös mobilkonyhája 15 városba, s összesen 25 helyszínre látogat el.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek