Üzletlánc
Tipográfia

94 kisvállalkozás 121 üzlete csatlakozott a Pannon Festék Hálózathoz, amely így összesen mintegy 600 ember munkahelyét tudta megőrizni országszerte. Az összefogást életre hívó Poli-Farbe festék- és vakolatgyár – részben a hálózat sikerének köszönhetően – növelni tudta árbevételét a hanyatlás ellenére is.

Az egy főre jutó festékvásárlás az 1998-as szintre esett vissza a recessziónak és a keresletcsökkenésnek köszönhetően. A 33 milliárdosra becsült hazai festék piacon a magyar vásárlók tipikusan szakkereskedésekben vásárolják meg a különböző festékeket, ám ezek a kisvállalkozások likviditási gondokkal küzdenek, sokan közülük a tönk szélére kerültek vagy már bezártak. A festék szektor forgalmának 70 százalékát három nagyvállat adja, közülük a Poli-Farbe az egyetlen, amelyik gyártó cég és magyar tulajdonban van. A bócsai vállalat 2011 őszén hívta életre a Pannon Festék Hálózatot a közös fellépés, az egységes kommunikáció és a magyar vásárlók megnyerése érdekében. A hálózathoz 94 vállalkozás 121 üzlete csatlakozott, mintegy 600 ember munkahelyét megőrizve, s további 15-20 üzletegység bevonását tervezik. A szakkereskedések a „bolt a boltban” koncepció keretén kiemelt helyet biztosítanak a magyar termékeknek. Az új polcstruktúrával és megjelenéssel rendelkező festékboltok a forgalom növekedéséről számoltak be, így a Pannon Festék Hálózat elérte célját, összefogást és túlélést biztosított a hazai szakkerekedők számára.

– A festékpiac évente 6-8%-kal csökken, ez a barkácsáruházak és a hipermarketek forgalmán is nyomon követhető, ennek ellenére a Poli-Farbe több márkatermékkel is piacra lép a láncokban, hiszen egyes célcsoportokat a szakkereskedésekben nem lehet elérni – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a Poli-Farbe festék- és vakolatgyár 2012-ben 7,334 milliárd forintra tudta növelni árbevételét szemben az előző évi 6,933 milliárddal, az üzemi eredmény 351 millió forint lett. A vállalat termelése minimálisan csökkent, tavaly 36.944 tonna terméket állított elő a hazai, a román és a szlovák piacra. A forint romlása támogatja a Poli-Farbe exportját, amely 8,5%-kal bővült 2012-ben az előző üzleti évhez képest, ám a magas euró árfolyam nagyban befolyásolja az alapanyagárakat is, így a cég két alkalommal is áremelésre kényszerült. A Poli-Farbe mintegy félmilliárd forintos forgalommal van jelen a hőszigetelésanyag-gyártás piacán, a cég stratégiai célja, hogy komplex rendszerét 24 órán belüli házhoz szállítással kiegészítve, még inkább megerősítse pozícióit az építőiparban.

A Poli-Farbe EU-támogatásokat is igénybe véve telephelyfejlesztésbe kezdett Bács-Kiskun megyei székhelyén. 195 millió forintos beruházás keretében egy új és környezetbarát gyártócsarnok megépítése kezdődött el Bócsán, illetve 308 millió forintból egy innovatív pigmentpaszta gyártósor is meg fog valósulni, így a vállalat a színkeverési technológiai alapanyagok önálló előállítására is képes lesz, ami új piacokat teremt számára.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek