Üzletlánc
Tipográfia

Lezárta a magyar számviteli törvények szerinti pénzügyi évét az Auchan. Ennek alapján a vállalat 2015-ben 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 18 üzemanyag töltőállomáson 337,6 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el.

Az elmúlt évben is emelkedett a hipermarket adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA), 10,1 milliárd forintra, amely 19 százalékos növekedést jelent. Ennek megfelelően az áruházlánc a 2015-ös pénzügyi évben rentábilissá vált, a mérleg szerinti eredménye pedig elérte a 2,2 milliárd forintot. Az idei év fókuszában a vásárlói kapcsolatok erősítése áll, melyet többek között a vállalat imázsának megújításával és az e-kereskedelmi szolgáltatás bevezetésével kíván elérni.

 A 2015-ös pénzügyi év lezárása megmutatta: az Auchan Magyarország rentábilissá vált

2015 a „rentabilitás éve” volt az Auchan Magyarország Kft.-nél. A vállalat immár harmadik éve önfinanszírozó a beruházásait tekintve, ami azt jelenti, hogy sem beruházásaihoz, sem működéséhez nem vesz fel banki hitelt, vagy használ fel csoport szintű finanszírozást. A hivatalosan leadott pénzügyi eredmények alapján az áruházlánc éves bruttó forgalma 2015-ben 337,6 milliárd forintra nőtt, amely az előző évi eredményekhez képest közel 3,6 százalékos emelkedést jelent. A kimutatások szerint a vállalat mérleg szerinti eredménye elérte a 2,2 milliárd forintot, és közben folytatva az elmúlt évek tendenciáit, 0,7 százalékkal csökkentette működési költségeit. Mindemellett pedig 2015. október 1-jétől a vállalat átfogó bérfejlesztést hajtott végre az áruházi munkakörökben, mellyel mintegy 1,2 milliárd forintot fektet be egy év alatt.

A vállalat hosszú távra tervező és felelős működése során az elmúlt 18 évben mintegy 200 milliárd forintnyi beruházást valósított meg Magyarországon. Ebből, a magyar számviteli törvény szerint lezárt 2015-ös pénzügyi évben mintegy 3,5 milliárd forintot költött olyan beruházások megvalósítására, mint a debreceni és a szigetszentmiklósi új üzemanyag-töltőállomások megnyitása – amelynek eredményeképpen már 16-ról 18-ra nőtt az áruházak mellett található benzinkutak száma. Az áruházlánc 2014-ben bevezetett törzsvásárlói hűségprogramját, az Auchan Bizalomkártyát 2015-ben már a töltőállomásokon is elérhetővé tette.

 

Az Auchan elkötelezett a magyar beszállítók mellett, ezért előnyben részesíti a hazai szállítókkal való együttműködést, melynek köszönhetően 2015-ben beszállítóinak 86 százaléka magyar volt. A vállalat folyamatosan fejlesztette sajátmárkás termékeit élelmiszer, illetve nem élelmiszer kategóriában is. Ennek eredményeképpen egy év alatt közel 800 új hazai fejlesztésű sajátmárkás terméket vezetett be az áruházlánc, így a vásárlók Magyarországon jelenleg mintegy 5 000 sajátmárkás termék közül válogathatnak, melyekből közel 2 000 élelmiszer. A vállalat a sajátmárkás termékek fejlesztésébe a vásárlóit is bevonta, így a 2015-ben a Budaörsön kialakított TesztVilágban megkóstolhatják és kipróbálhatják a termékeket.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek