Üzletlánc
Tipográfia

A METRO az energiatakarékosság világnapján indítja el Energia Tudatossági Program nevű kezdeményezését. A program célja a vállalat ökológiai lábnyomának csökkentése, hiszen az energiafelhasználás ennek 65%-át teszi ki.

A vállalat világszerte 700 áruházában hirdeti meg energiatakarékossági programját, mellyel a hatékonyabb energiagazdálkodási intézkedések bevezetésére ösztönzi a nagykereskedéseket. A METRO a program keretében az áruházak dolgozóitól is várja az ötleteket, tapasztalataikat az energiatakarékosság terén.

A dolgozók feladata, hogy otthonaikban törekedjenek az energiatakarékosságra, tapasztalataikat és ötleteiket pedig az áruházakban is bevezetik. A legjobban teljesítő áruházat és a leghatékonyabb ötletet bemutató dolgozókat a program során díjazzák is.
A vállalat 2013 augusztusára azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 5%-al csökkenti energiafelhasználását világszerte a 2011-es átlaghoz képest. Ez összesen 15 millió eurós megtakarítást jelentene az idei évre nézve, melyet 2015-ig 18%-os energia megtakarítás, vagyis 37 millió eurós megtakarítás követne, mellyel a vállalat tovább erősíti versenyképességét és hírnevét. A METRO CSOPORT Energiahatékonyság-mérő rendszeren keresztül folyamatosan megfigyelik minden áruházban az energiafogyasztás alakulását, és minden áruháznak a helyi viszonyoknak megfelelően előírt takarékossági szintet kell teljesítenie.
A magyarországi áruházakban a programnak megfelelően elsődlegesen a villamos energia megtakarításokra helyezik a hangsúlyt, így dolgozóikat is erre ösztönzik, de olyan területeket is érintenek majd, mint a vízfogyasztás, a fűtés és a teljes szén-dioxid-kibocsátás. A hazai áruházakban is sikerrel működik a „Sok kicsi sokra megy” kampány, melynek célja a környezettudatosságra ösztönzés. Az áruházakban a hűtött árut energia hatékony hústermekben kínálják, az üvegfallal elkülönített termekben az állandó hőmérséklet 0 Celsius fok. Továbbá minden áruházban új automata ajtókat üzemeltek be a hústermek bejáratánál, így tovább csökkentve a fűtésre használt energia mennyiségét. A Budaörsi áruházban kísérleti jelleggel a zöldség-gyümölcs részleget fallal vették körül szintén energiatakarékossági célból.
Minden áruházban az új, R 404 A típusú, a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő hűtőközeget használnak, melynek nincs ózonkárosító hatása, s minimális az üvegházhatást fokozó tulajdonsága. A fekvőhűtő ládák üveg tolótetővel rendelkeznek, és az összes mélyfagyasztó hűtőre is tolótető került, mely kb. 30 százalékos villamosenergia-megtakarítást is jelenthet. A háztartási gépek megvilágításához már LED-égőket használnak.
A fagyasztást, hűtést igénylő termékek elkülönítése, a modern, energiatakarékos hűtési rendszerek alkalmazása nagymértékben hozzájárul a fűtésre használt energia csökkentéséhez. Az áruházak fűtésére használt energiáját csökkentik az áruházak, illetve az áruátvétel között felszerelt gyorskapuk is.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek