Üzletlánc
Tipográfia

A magyar élelmiszerek népszerűsítését, marketingjét szolgálja az idén nyolcadik alkalommal megrendezendő Coop Rally, a Coop Csoport országjáró túrája. A szeptember 12-14. között zajló eseményen, több mint 90 autóval versenyző résztvevők a Dunaharasztiból induló és Gyuláig tartó útvonalon a minőségi magyar élelmiszerek gyártói közül többet is felkeresnek.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a verseny fővédnöke a rallyt beharangozó sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a tárca fontosnak tartja a magyar élelmiszerek megismertetését és fogyasztásuk növelését, ezért is támogatja a Coop Csoport kezdeményezését. Hozzátette: az ilyen és hasonló események hozzájárulnak a tudatosan magyar terméket választók arányának növeléséhez, a nemzeti közösségi tudat erősítéséhez.

Sikeres éven van túl COOP – mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. A vezérigazgató kiemelte: a több mint 700 társaságból álló, 32 ezer embernek munkát adó csoport 2012-ben elérte célját: 530 milliárd forintos árbevételével a hazai kiskereskedelem meghatározó áruházláncai között maradt. A forgalom növekedéséhez hozzájárult az is, hogy a volt Match/Profi boltok közül több mint 60 integrálódott, illetve két új franchise-partner összesen 110 bolttal növelte a 3000 egységet számláló hálózatot – mondta el Tóth Géza. Külön kiemelte, hogy a boltszám növekedés a közepes-nagyobb üzletek körében volt jellemző.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a COOP társadalmi felelősségvállalási programjáról beszélt az eseményen. Ennek része a nemzeti és a közösségi tudat erősítése.
A társadalmi program immár hagyománnyá váló eleme a Coop Rally, amelynek célkitűzése nyolcadik éve változatlan: összefogás a magyar termelőkkel – idézte fel Csepeli Lajos.
Az igazgatóság elnöke elmondta: a több mint 90 autóval csütörtökön induló kétnapos rally ebben az évben a csoport kelet-magyarországi partnereihez látogat. A mezőny a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. Dunaharasztiban található üzemétől startol. A második helyszín Halmajugra, a Detki Keksz Kft., ezt követően a résztvevők az Észak-Kelet Pro-COOP miskolci raktárába látogatnak. A csütörtöki program következő állomása a Freesia Hungary Kft., Hajdúböszörményben, a napot – idén először – a Vidékfejlesztési Minisztérium jelen lévő vezetőivel tartott kerekasztal-beszélgetés zárja, amelynek témája a Magyar Termék Rendelet. A második napon Hajdúszoboszlóról indulnak a résztvevők, az első állomás a Nádudvari Élelmiszer Kft., utána a Debreceni Csoport Húsipari Kft. szolnoki üzeme következik, onnan az Univer Product Zrt. kecskeméti központjába látogatnak el. Délután Szegeden, a 114. számú Hargita COOP Szuper Áruházhoz érkezik a mezőny, a cél és az eredményhirdetés pedig Gyulán lesz.
A Coop Rally fővédnökségét hagyományosan a Vidékfejlesztési Minisztérium vállalja, ám most először résztvevőként is köszöntheti a mezőny dr. Fazekas Sándort, a tárca vezetőjét. A fővédnökként résztvevő miniszter a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: különösen fontosnak tartja a COOP azon célkitűzését, hogy segítsék egymást a magyar termelők és kereskedők, hiszen ez a magyar vidék fejlődésének záloga is. „A tudatos fogyasztói, vállalkozói és kereskedői magatartás elősegítése a kormánynak is célja, ehhez a Magyar Termék Rendelettel és a Hungarikum Törvénnyel is hozzájárultunk” - emelte ki dr. Fazekas Sándor, aki fontosnak tartotta, hogy a tudatos fogyasztók korábban 20 százalékosra becsült aránya az elmúlt 2-3 év munkájának köszönhetően is mára 50 százalékra nőtt. „Végül is a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar is egy versenyben vesz részt, ez is egy rali” - hangsúlyozta.

„Ez a rali minden évben lehetőséget teremt arra, hogy az élelmiszerlánc szereplői kiszakadjanak a napi rutinból, megismerjék egymás értékeit is” - mondta el dr. Kardeván Endre, aki több éve vesz részt a szakmai programon. A Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hozzátette: egyre többen ismerik fel az ágazatból, hogy láncolatban kell gondolkozniuk, amely akkor sikeres, ha minden láncszeme is sikeres. Kiemelte: ennek érdekében Európában elsőként alakított ki a kormány egy teljes élelmiszerlánc-ellenőrzési folyamatot, ám a munka itt nem ért véget: egy tízéves stratégia előkészítésével igyekeznek tovább erősíteni a fogyasztók, a gyártók és a kereskedők tudatosságát.

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok