Kutatás
Tipográfia

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az élelmiszer- kiskereskedelem mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013. március-2014. február között; 2 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, tizenkét hónapos összehasonlításban.

Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú tíz termék közül öblítőből 6, mosószerből és fogkrémből 5-5, mosogatószerből pedig 3 százalékkal. A kiskereskedelmi eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, öblítőből, valamint tusfürdőből. A bolttípusok piaci részesedése változatlan maradt, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra.              
Legnagyobb rész a 2 500 négyzetméter feletti üzletekre (hipermarketekre) jut, 37 százalékkal. Utána a vegyiáru szaküzletek következnek 30 százalékkal, majd a jórészt szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna 19 százalékkal. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatója 14 százalék.
Kiemelkedik hipermarketekben például a légfrissítő, mosószer és tusfürdő piaci részesedése. Vegyiáru szaküzletekre koncentrálódik többek között a pelenka, hajfesték és dekor kozmetikum eladása. A 400 négyzetméteres és kisebb boltokban más kategóriák mellett magas az öblítő, általános tisztítószer és egészségügyi betét részaránya.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek