Kutatás
Tipográfia

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január-áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában.

 Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, négyhónapos összehasonlításban.

- Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, egyik január-áprilisi periódusról a másikra a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.

Ami a vásárlások színhelyét illeti: A Nielsen által mért hetven háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.

Átlag felett nőtt, értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.

- A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából, négy hónapos összehasonlításban – mutat rá Melisek Eszter. - Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41-64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok