Kutatás
Tipográfia

A halfajok közti népszerűségi verseny egyértelmű nyertese a ponty – ezt kedvelik leginkább a magyarok.

 A halfogyasztási szokásainkról készített felmérés szerint a honiak 66%-a hipermarketben vásárol halat, a legfontosabb szempont pedig nem az ár, hanem a megbízható forrás és a frissesség.

A vásárlók nagy többsége fagyasztott halárut vásárol friss helyett.

Az ismert halfajok közül a legtöbben a pontyot kóstolták már (89,9%), ezt követik a tengeri halak (88,6%), majd a keszegfélék (72,0%), a kárász (70,5%), illetve a busa (67,9%). A felmérés arra is rávilágított, hogy a halfajok közti népszerűségi versenyt egyértelműen a ponty vezeti, a törpeharcsát, a keszeget és a süllőt kevésbé ismerjük. „Nem született meglepő eredmény a kedvenc halételekkel kapcsolatban: a halászlé a favorit, ezt követi a sült hal paprikás lisztben vagy rántva, de a grillezett hal és a halsaláta is egyre gyakrabban kerül a családok tányérjára” - mondta el a felmérést végző TrendInspiráció Műhely ügyvezető igazgatója, Dr. Törőcsik Mária.

Az is kiderült, hogy a magyar halvásárlók 66%-a hiper- vagy szupermarketben veszi azt meg, de minden harmadik ember fogyasztja a saját maga, ismerőse vagy családtagja által fogott halat is. A megkérdezettek 24%-a piacon is vásárol, míg 22% úgy nyilatkozott, hogy horgásztól, halásztól jut hozzá az ízletes alapanyaghoz. „Érdekesség, hogy a hipermarketekben főleg a 18-39 éves, legalább átlagos jövedelemmel rendelkező férfiak vásárolják a halat, míg a piac látogatói közt többségben vannak a fővárosi harmincasok és ötvenesek” – árulta el Dr. Törőcsik Mária, aki hozzátette: a többség fagyasztott halárut vásárol friss helyett.

A vásárlók legfontosabb szempontja halvásárlásnál, hogy az áru megbízható forrásból származzon, emellett nagy jelentősége van a frissességnek is. Kevesebb magyart érdekel, hogy a kosarába kerülő hal magyar-e vagy tengeri. „A hal nálunk inkább hagyományos, mintsem modern ételnek számít. Magyarországon fejenként mindössze 4 kilogramm az éves halfogyasztás, ezzel jócskán lemaradunk Európa többi országától, így nem kérdés, miért fontos ösztönözni, hogy minél több halat együnk.”

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok