Kutatás
Tipográfia

Az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele mintegy 1 404 milliárd forintot ért el a Nielsen által folyamatosan mért kilencven élelmiszer kategória értékesítéséből 2013 február-2014. január között, ahogyan egy évvel korábban is.

Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, mint az előző tizenkét hónap során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Emelkedett a boltok bevétele a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül például sajtból 2, feldolgozott húsból, ásványvízből és tejfölből 1-1 százalékkal. Értéket és mennyiséget tekintve is emelkedett az .élelmiszer-kiskereskedelem forgalma többek között táblás csokoládából, édes kekszből, ostyaszeletből és vodkából. Figyelemre méltó, hogy tovább csökkent a pálinka eladása. Értékete tekintve 23, mennyiség szempontjából 33 százalékkal kevesebbet adtak el belőle az élelmiszerboltok, egyik évről a másikra.

Az élelmiszerek forgalma egyenletesen alakul, ha az üzlettípusokat és a régiókat nézzük. Az üzlettípusok közül az értékben mért forgalom legnagyobb hányada a legutóbbi tizenként hónap során a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletekre jutott, 36 százalékkal. Ugyanúgy, mint egy évvel korábban.

A 2 500 négyzetméter feletti csatorna piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan az összes bevétel 35 százalékán osztoznak.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek