Kutatás
Tipográfia

A legutóbbi hat hónap során tovább nőtt a magyar fogyasztók vásárlási kedve. Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma ugyanis mind értéket, mind mennyiséget tekintve 5 százalékkal emelkedett 2013. december-2014. május között, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.

A Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória a kiskereskedelemnek mintegy 720 milliárd forint bevételt hozott a legutóbbi hat hónap alatt.

- Tavaly december-május között értékben még stagnált, mennyiségben pedig 4 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti eladása, az egy évvel azelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva – állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – A kedvező változás egyik lényeges oka, hogy erősödik a magyar fogyasztók bizalma. Tavaly negyedévről negyedévre emelkedett a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe. Idén ez tovább folytatódik, és az index a legutóbbi négy éves időszak rekordját éri el negyedévről negyedévre. A 2013. december-2014. májusi forgalom kedvező adatai igazolják tapasztalatunkat: ha a fogyasztói bizalom változik, akkor hatása mintegy fél év múlva érvényesül a kiskereskedelmi eladásoknál is.

Értéket tekintve két számjeggyel bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória között a sajt, ásványvíz, gyümölcslé és tejföl piaca, egyaránt 12 százalékkal.

A növekvő eladás okait Osztoics Bernadett például ásványvíznél részben abban látja, hogy az átlagos bolti árnál mintegy 40 százalékkal drágább ízesített termékek iránt egyre nagyobb a kereslet. Gyümölcsléből az átlagárnál szintén mintegy 40 százalékkal drágább 100 százalék gyümölcstartamú italokból vásároltak többet, mint egy évvel korábban.

Mennyiség szempontjából az átlagosnál nagyobb mértékben nőtt a boltok eladása a top tíz élelmiszer közül ásványvízből 8, gyümölcsléből és táblás csokoládéból 7-7 százalékkal.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok