Kutatás
Tipográfia

2014 3. negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 9 %-os növekedést ért el 2013 hasonló időszakához viszonyítva.

Annak ellenére, hogy a piac még mindig növekszik, a növekedés üteme csökkent. A teljes értékesítési összforgalom 122,2 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorja az okostelefonok, notebook-ok és a táblagépek szegmense volt, de a kis-és nagy háztartási gépek is eredményes negyedévet zártak.

2014 harmadik negyedéve is hasonló növekedéseket produkált, mind az első két negyedév: 2013 azonos időszakához képest 23 %-kal nőtt a szektor. Mindegyik árucsoport kétszámjegyű bővülést tudhat maga mögött, de a legkiemelkedőbb teljesítményt a mosógépek, a szárítógépek és a mosogatógépek nyújtották. A mosógépeknél továbbra is a keskeny elöltöltős modellek generálják a legnagyobb növekedést, de a mosó-szárítógépeknél is jelentős bővülést figyelhetünk meg, bár ez utóbbi egy elég kis szegmens. A mosogatógépeknél a szabadon álló piac erősödött jobban, ezen belül a keskeny és a normál mosogatógépek egyenlő mértékben növekedtek.

Bár a háztartási kisgépeknél az év vége a legerősebb periódus, 2014 harmadik negyedéve is erőteljes növekedést hozott. Az előző év azonos időszakát 19 %-kal haladta meg az értékesítés. Átlagon felüli növekedésükkel a kávéfőzők, a porszívók, a kenyérpirítók és a szájápolási termékek járulnak hozzá leginkább a szektor bővüléséhez. A vasalóknál és a hajvágóknál azonban visszaesés tapasztalható, míg a szőrtelenítő készülékek csak minimálisan tudtak nőni.

A szektor teljesítménye továbbra is nagyon erős, 2014 harmadik negyedévében a teljes eladás értékben 13 %-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Míg a hagyományos (feature) telefonok folyamatosan veszítenek a népszerűségükből – 40 %-ot csökkentek értékben tavalyhoz képest -, addig az okostelefonok szárnyalnak, értékben közel 20 %-kal mutatnak magasabb eladási szintet, mint tavaly. Az átlagárak tekintetében csökkenő tendencia figyelhető meg, a hagyományos telefonoknál komoly csökkenés, az okostelefonoknál pedig minimális mérséklődés formájában.

2014 harmadik negyedévében az IT szektor közepesen erős – 8 %-os – értékbeli növekedést tudhatott magáénak az előző év azonos időszakához képest. A régóta tartó trend továbbra is folytatódik, a legerősebb teljesítményt most is a tabletek érték el, amely tendencia állandósulni látszik, előreláthatóan a karácsonyi sikertermékek listáján ismét előkelő helyet foglalnak majd el ezek a termékek. A tabletek mellett szintén két számjegyű értékbeli növekedést értek el a monitorok és egerek árucsoportja.

2014 harmadik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon negatívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 3 %-kal esett vissza. Egyedül a lapostévék, játékkonzolok és akciókamerák tudtak erősíteni tavalyhoz képest. TV esetén a növekedés fő mozgatórugóját a 40 coll- és afeletti képernyő átmérőjű LED kijelzős lapostévék adták. A hagyományos audio- és video termékcsoportok (házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, set top box) kétszámjegyű visszaesést könyvelhettek el.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek