Kutatás
Tipográfia

A MasterCard a Kiskereskedelmi Világkongreszuson (World Retail Congress) nagyszabású nemzetközi kutatást jelent be: a kártyatársaság szakértők bevonásával összesen 20 kategóriában értékeli és rangsorolja az összes, Európában elérhető vásárlási mobilappot. 

A felmérés eredményét pedig végül MasterCard Mobil Top App Index néven teszi közzé 2015 márciusában a Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress). A MasterCard adatai szerint az európai okostelefon-tulajdonosok több mint felének a telefonján már van vásárlási mobilapplikáció, amellyel 56%-uk legalább havonta egyszer vásárol is valamit.

A Mobile Top App Index célja, hogy felkutassa a sokszínű európai piac legjobb mobilalkalmazásait, és feltárja a mobiltechnológia vásárlási szokásokra gyakorolt hatásait. A MasterCard 2013-ban már végzett hasonló felmérést, akkor azonban még csupán kilenc közép-európai országban. Akkor Magyarországona ParkolóÓradíjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak.

„A mobilalkalmazások nagyon gyorsan lekövetik a vásárlói igényeket. Így minden eddiginél könnyebben vásárolhatunk és fizethetünk mobilkészülékkel. Egy jó telefonos alkalmazás segítségével pedig még a legegyszerűbb termék vásárlása is lehet interaktív, vagy akár szórakoztató élmény, legyen szó akár vonatjegy-foglalásról vagy pizza rendelésről. A Mobile Top App Index célja éppen az, hogy bemutassa a legjobb és leginnovatívabb vásárlási mobilalkalmazásokat, és minden vásárló vagy kereskedő számára hiteles tájékoztatást adjon ezekről” − mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Az MasterCard szakértői csapata 36 európai országra kiterjedően rangsorol minden elérhető vásárlási mobilalkalmazást. Az appokat egy erre a célra felkért, a MasterCard szakértőiből álló zsűri értékeli együttműködésben Dr. Carsten Sørensen-nel (a London School of Economics and Political Science digitális innovációra szakosodott kutatójával). Dr. Carsten Sørensen kiemelte: “Az okostelefonon elérhető alkalmazások gyökeresen átalakítják a hétköznapjainkat. Miután a vásárlás egy alapvető napi tevékenység, a MasterCard Top App Index segíthet a fogyasztóknak megtalálni a számukra legjobb vásárlási applikációt és az egész iparág katalizátoraként működhet a jövőben.”

A Mobile Top App Index program elindítását megelőzően a MasterCard kártyatársaság felmérést is végzett a vásárlók körében, hogy kiderítse, jelenleg hányan használnak ilyen mobilalkalmazásokat és mit vásárolnak a segítségükkel. Az előzetes felmérés kapcsán egy rövid video is készült, melyben mobilapp-használók beszélnek a tapasztalataikról, illetve a mobilos vásárlás előnyeiről.

  • Az európai okostelefon-használók több mint fele már letöltött valamilyen vásárlási appot a telefonjára, és jelenleg ezen válaszadók 56%-a használja ezeket rendszeresen (havonta legalább egyszer). A megkérdezett európai felhasználók 38%-a tervezi, hogy a következő 12 hónapban fog alkalmazáson keresztül vásárolni.
  • A legnépszerűbb vásárlási appok azok, melyek révén mobiltelefon-egyenlegüket tölthetik fel a felhasználók, vagy médiatartalmakat tudnak letölteni. Egyre népszerűbbé válnak azonban a divat- és szépségápolási cikkek vagy a színház-, mozi- és koncertjegyek vásárlására szolgáló alkalmazások is.
  • Míg a biztonság továbbra is fő szempont, a kutatás arra is rámutatott, hogy amennyiben a fogyasztók úgy érzik, hogy egy alkalmazás révén pénzt takaríthatnak meg, vagy leegyszerűsíthetik a vásárlás folyamatát, úgy szívesen vásárolnak még gyakrabban mobil applikációkon keresztül.

Chris Kangas, a MasterCard egyérintéses fizetési technológiákért felelős európai igazgatója elmondta: “Tisztában vagyunk vele, hogy a vásárlások jó része már mobileszközökön zajlik. Számos kereskedőnek vannak kitűnő applikációi, de a piacok és nyelvek különbözősége miatt nehéz ezek között eligazodni és megtalálni a legjobbat. Éppen ezért én is kíváncsian várom 2015 márciusát, amikor közzétesszük a most zajló felmérésünk eredményeit, hiszen ezek minden eddiginél átfogóbb képet adnak majd az európai vásárlási alkalmazásokról.”

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek