Kutatás
Tipográfia

Az online vásárolni szándékozók aránya megduplázódott 2011 óta olyan fogyasztási cikkek és szórakoztatással kapcsolatos termékek tekintetében, mint például e-könyv, belépőjegy, sportszer és játék, ezt állapítja meg a Nielsen hatvan országban végzett felmérése.

Az összes válaszadó közel fele szándékozik a következő hat hónap során online beszerezni ruházati cikket (46 százalék), repülőjegyet (48) és foglalni szállodai szobát (44).

„A digitális lehetőségek villámgyors változása a fogyasztókban kialakította a kalandos és felfedező jellegű online vásárlás képét,” – állapítja meg a trendekkel kapcsolatban John Burbank, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnöke. – „A fogyasztók mindenütt jó terméket akarnak jó áron, és a virtuális környezet látszólag korlátlan választéka új lehetőséget kínál kereskedőknek is és fogyasztóknak is”.

Élelmiszerek és más fogyasztási cikkek online piaca új ígéretekkel kecsegtet, bár kevésbé erőteljesen, mint sok más árucikkel kapcsolatban. 2011 óta világszerte átlagosan a kozmetikumokat online vásárolni szándékozók aránya 6 százalékponttal, 31 százalékra emelkedett; élelmiszernél ez a mutató 5 százalékponttal 27 százalékra nőtt; míg a babaápolást és –étkeztetést szolgáló termékeknél ugrásszerűen 12 százalékponttal többet, 20 százalékot ért el. Állateledelnél a 2012. évi 9 százalékról idén 21-re bővült az online beszerzést tervezők aránya.

A Nielsen e-kereskedelemre vonatkozó globális felmérése során hatvan országban több mint 30 ezer internet-használó fogyasztót kérdeztek meg, hogy feltárják a növekvő e-kereskedelemben a vásárlási szándékokat.

Amikor az emberek ruházati cikk, belépőjegy, könyv vagy játék beszerzésével kapcsolatban tájékozódnak a neten, szállodai szobát foglalnak vagy utazást, akkor legtöbbször ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.

Például kozmetikumnál a világszerte megkérdezettek átlag 33 százaléka mondja, hogy böngészik a neten, és 31 százalék vásárol is online. Hasonlóan kedvezően alakul böngészők és vásárlók globális aránya testápoló szereknél (31/29) és élelmiszernél (30/27). A válaszadók egynegyed körüli része böngészik és vásárol állateledelt (24/21), valamint babák ellátásához szükséges cikkeket (23/20). Nagyjából egyötöd rész böngészik és vásárol virágot (20/18), továbbá alkoholos italt (20/17).

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok