Kutatás
Tipográfia

2013 negyedik negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 13,2 százalékos növekedést ért el 2012 azonos időszakához viszonyítva. A teljes értékesítési összforgalom 157 milliárd forintot tett ki.

2013 negyedik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 31,2 százalékkal nőtt.

Az irodatechnikai szektor kivételével a növekedés mindegyik műszaki cikk szektorban tetten érhető, mindazonáltal a telekommunikációs szektor továbbra is a legnagyobb forgalmat generáló szegmens.

 

12,7 milliárdos bevételével a háztartási kisgép szektor figyelemreméltó 29,7 százalékos, növekedést ért el 2013 negyedik negyedévében az előző év azonos időszakához képest.

A háztartási nagygép szektor 8,4 százalékos növekedést ért el a negyedik negyedévben az előző év utolsó negyedévéhez képest, ami azt jelenti, hogy nagyon jól zárult az év, és ez főleg a decembernek köszönhető.

A telekommunikációs szektor - az elmúlt negyedévekhez hasonlóan - 2013 utolsó negyedévében is pozitív eredményt ért el, vagyis a teljes eladási érték 2 százalékkal növekedett a tavalyi év azonos időszakához képest.

Az eredményeket összefoglalva Sztupár Andrea, a GfK Country Manager-e elmondta, hogy „a tartós fogyasztási cikkek piaca a gazdasági válság éveiben mért összforgalmat bár felülmúlta – mondhatjuk tehát, hogy a szektor kezd újra magára találni –, a 2008-as válság előtti bevételi szintet még nem érte el. A 2013. negyedik negyedév sikere a karácsonynak volt köszönhető, ami kiemelkedően magas forgalmi adatokat hozott, még a 2008-as évet is túlszárnyalta köszönhetően a IT termékek és a háztartási kisgépek iránti keresletnek.”

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek