Kutatás
Tipográfia

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 253 milliárd forint bevételt ért el idén az első nyolc hónapban; 5 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent az eladás. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategória forgalmát mérő Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

„Ha a legnagyobb forgalmú húsz terméket nézzük, akkor kétszámjegyű növekedést regisztráltunk a következők bolti eladásában: öblítő, dekor kozmetikum, konyhai törlőkendő és toalett tisztító” – tájékoztat Bányai Ágnes, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – „Dekor kozmetikumokból a diszkontok bővítették kínálatukat, és ez hatott erősen a növekedésre. Az öblítők piacát pedig sikeres új termékek mozgatták az átlagosnál jobban”.

 A bolttípusok súlyát illetően erős a koncentráltság, ami eddig szinte folyamatosan növekedett, de idén lefékeződött: Ugyanúgy 85 százalékot ért el legutóbb január-augusztus között a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok és a drogériák értékben mért együttes piaci részesedése, mint a tavalyi hasonló időszak során. Annyi változott, hogy a hipermarket 31 százalékos mutatója 1 százalékponttal kisebb lett, múlt év első nyolc hónapjához hasonlítva. Ezzel egy időben viszont a drogériák immár 35 százalékos piacrésze 1 százalékpont növekedést jelent.

 Majdnem mindegyik csatorna forgalma nőtt érték szempontjából. Kivételt jelentenek az 50 négyzetméteres és annál kisebb boltok.

 Szintén a szervezett kereskedelem pozícióit erősíti, hogy az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok 26 százalékkal több pénzt költöttek boltjaik tévéreklámjaira idén az első félévben, mint tavaly január-június között; listaáron ez év első hat hónapjában közel 48 milliárd forintot, a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve. 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek